Page 11 - Memoria 2018
P. 11

DIRECTOR GENERAL,                                                                                    COMPROMÍS AMB EL   BON GOVERN


               JUAN LUIS DURICH



               En un context marcat per la incertesa en l’evolució de l’econo-
               mia, Consum ha sabut adaptar-se a la conjuntura amb un mo-
               del de negoci que aposta per la rendibilitat i la sostenibilitat.
               L’encert del nostre model comercial ens ha permés mantindre el
               lideratge de vendes en el sector, amb un creixement del 8,45%.
               El comportament dels beneficis s’ha mantingut pràcticament
               en els mateixos nivells que l’exercici anterior, com a conseqüèn-
               cia de la generació de valor per a les persones, amb la creació   L’evolució de les tendències socials ha contribuït perquè els con-
               constant d’ocupació, el creixement de la xarxa logística i de su-  sumidors adopten estils de vida cada vegada més saludables i
               permercats i la transformació digital necessària.  sostenibles, i ara són més conscients i exigents sobre l’origen,
                                                               la composició i l’impacte ambiental i social dels productes. Per
               Les inversions de l’exercici han superat en un 30% les de   donar-los resposta, continuem adaptant el nostre assortiment
               l’exercici anterior, destinades, principalment, a l’obertura de   i la qualificació de la nostra marca pròpia cap als eixos de salut,
               40 supermercats i a l’ampliació i adequació de la xarxa logís-  innovació i sostenibilitat, seguint l’Estratègia Naos i potenciant
               tica i comercial. Continuem sent motor en la generació d’ocu-  la marca Consum Eco, així com els productes específics per a
               pació estable, ja que, durant l’any 2018, hem sumat 999 llocs   persones amb intoleràncies alimentàries. Tot això ha permés
               de treball més a la Cooperativa, fins a conformar una plantilla   que continuem sumant nous socis-clients, fins a superar els 3,3
               de 15.363 treballadors.                         milions, xifra que ens consolida com la Cooperativa més gran
                                                               de l’arc mediterrani espanyol per nombre de socis.
               Treballem per a transmetre els nostres valors en les relacions
               comercials amb els proveïdors, a través del compromís, la res-  En Consum ens trobem en plena transformació digital per
               ponsabilitat i el tracte excel·lent amb ells. En 2018 hem con-  a aportar valor a les persones, impulsant un canvi cultural,
               tinuat reduint el nostre termini mitjà de pagament a 42 dies   tant intern com extern. L’ampliació de la tenda online, que ja
               i hem mantingut el compromís amb el progrés econòmic de   arriba a un centenar de municipis, juntament amb els nous
               l’entorn, efectuant més del 99% de les compres a proveïdors   servicis digitals com el gestor del torn, la xarxa wifi o les no-
               nacionals i, d’estos, el 66% a locals.          ves funcionalitats de l’app Món Consum, són un exemple clar
                                                               de la nostra aposta per la digitalització.
               Continuem apostant per la minimització de les nostres emissions
               a l’atmosfera, mitjançant la incorporació de les últimes solucions   Conscients que encara continuen presents moltes de les con-
               tecnològiques com les centrals frigorífiques amb gas CO₂, que ens   seqüències de la crisi, com és la desigualtat social, la pobresa
               convertixen en líders nacionals d’esta tecnologia capdavantera. A   i la falta de recuperació d’alguns sectors socials, en Consum
               més, apostem per la mobilitat sostenible del nostre transport per   continuem col·laborant amb el nostre Programa Profit de Ges-
               mitjà de vehicles ecoeficients, de gas i elèctrics.  tió responsable d’aliments i productes de primera necessitat, i
                                                               enguany hem donat 6.600 tones de productes per valor de 16,6
               Per a avançar-nos al compliment de la Directiva europea en   milions d’euros i hem ajudat més de 58.000 persones.
               matèria de plàstics, hem incorporat les bosses de paper re-
               ciclat en tota la nostra xarxa comercial, tant de Consum com   Per tot això, crec que enguany també ens hem de felicitar pels
               Charter, i treballem en noves mesures de reducció i subs-  resultats obtinguts, tant socials com laborals i econòmics.
               titució de plàstics per materials alternatius i reciclats en els   Hem de mantindre’ns ferms en la nostra orientació al client,
               nostres productes de marca pròpia. Mitjançant el programa   continuar millorant contínuament la nostra xarxa comercial i
               Abocament Zero en plataformes logístiques, hem continuat   sense abaixar la guàrdia del control intern. Comptem amb les
               impulsant mesures d’economia circular i en 2018 hem acon-  ferramentes i el talent necessaris per a fer-ho, posant, com
               seguit la valorització del 100% dels residus, incloent-hi per   sempre, les persones al centre.
               primera vegada les deixalles orgàniques.

                (102-14, 102-15)
                                                                                                             9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16