memòria de sostenibilitat 2012 - page 11

9
Un any més, valorem l’exercici que acabem de concloure per mitjà d’esta setena Me-
mòria de Sostenibilitat, que expressa el nostre ferm compromís amb la Responsabilitat
Social Empresarial (RSE). En Consum estem compromesos amb les persones i amb la
societat per mitjà d’una gestió eficient i responsable que garantix la seua sostenibilitat,
com s’arreplega en este informe.
Després d’adherir-nos en 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides, un any més la
nostra Cooperativa es compromet a respectar els seus deu principis, que tenen com
a objectiu la defensa dels drets humans, laborals, mediambientals i l’ètica en les em-
preses. Principis que Consum, com a Cooperativa, assumix des de la seua constitució.
Estos principis són els que sens dubte ens han fet mereixedors de nou guardons en
l’exercici 2012. Al maig, el director de Compres de Consum, Agustín Delicado, va rebre
el premi Dirigent de l’Any 2012 de la revista Aral, en la categoria de Direcció Comercial.
El mateix mes, Consum va rebre l’accèssit “Millor acció de Shopper Marketing en el
punt de venda” pel projecte “Punt Oferta”. Al final de setembre, la Cooperativa va re-
bre el premi Gastur 2012 que concedix anualment l’Associació Gastronòmica i Turística
(GASTUR) a empreses rellevants de l’economia valenciana. A l’octubre, l’Associació Va-
lenciana d’Agricultors va reconéixer la contribució de Consum a la generació de riquesa
i ocupació locals. Al final d’aquell mateix mes, la revista
Mercados
també va distingir
la labor de la Cooperativa per mitjà dels II Premis Conecta al millor tracte al producte.
Finalment, Càritas va reconéixer l’acció solidària dels nostres tres centres de Gandia i
el d’Alzira.
Darrere de cada reconeixement hi ha l’esforç de les més de deu mil persones que treba-
llen en Consum, a les qual vull agrair, en estos moments difícils, l’esforç i la dedicació.
També hi ha la col·laboració dels nostres proveïdors i la fidelitat dels més d’un milió
nou-cents mil socis-clients, que amb la seua participació activa ens impulsen a seguir
en esta línia per a millorar cada dia.
Crec fermament que este model cooperatiu, en el qual tots els col·lectius tenim un pa-
per decisiu en l’evolució i l’èxit del projecte, fomenta el desenvolupament d’una gestió
socialment responsable. Esta manera d’entendre l’empresa, en la qual les persones
prevalen sobre el capital, ha demostrat de forma anticíclica que és una fórmula d’èxit
per a generar i repartir riquesa i una ferramenta que fomenta la solidaritat entre tots
els qui integrem esta organització.
Carta del President
(1.1, 2.10, ES 1.1)
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...120
Powered by FlippingBook