19
Quant a les previsions econòmiques per al 2013, s’estima que no millorarà la situació
econòmica i, per tant, el consum intern. Cal destacar que en 2012, i per primera vegada
en moltes dècades, s’ha abaixat el consum de productes bàsics per a la llar. En estes
circumstàncies, la resposta de Consum ha de continuar sent la fermesa en la millora
del model comercial, treballant amb exigència, rigor i austeritat, com s’ha fet des de
sempre. Consum és una gran organització de persones implicades que no renuncia a
seguir creixent i millorant, gràcies a la col·laboració mútua entre els dos col·lectius de
socis que componen la seua massa societària: els treballadors i els consumidors.
Per això, el nou exercici econòmic s’afronta racionalitzant els costos operatius i la con-
tenció en les inversions, fent el màxim esforç per a aconseguir una major eficàcia i
eficiència en els processos clau de la nostra gestió. En este sentit, al final de 2012, la
direcció ha dut a terme els canvis organitzatius pertinents per a afrontar amb plenes
energies els reptes del futur.
Finalment, durant 2013, Consum aprofundirà en el desenvolupament de noves formes
d’interactuació amb els seus grups d’interés, per donar més protagonisme a les xarxes
socials en el procés d’informació i compra dels consumidors.
Per a este pròxim exercici 2013, el Consell de Direcció es fixa les metes següents:
Objectius econòmics per al 2013:
- Increment de les vendes a través de:
- Obertura de 24 nous establiments, entre propis i franquiciats.
- Extensió del nou model de perfumeria a 60 tendes.
- Mantindre un 75% de participació en les vendes dels nostres socis-clients.
- Reducció de costos operatius un 0,05% sobre vendes.
Objectius mediambientals per al 2013:
- Ens plantegem continuar amb la reducció de la petjada de carboni de Consum en un
5% per a combatre el canvi climàtic.
Objectius socials per al 2013:
- Generar almenys 250 nous llocs de treball, basant-nos en la nostra política d’ocupació
estable i de qualitat.
- Llançament del canal digital exclusiu de relació amb el soci-client i creació d’una pla-
taforma digital de comunicació amb els grups d’interés.
- Implantació del programa de gestió responsable d’aliments Profit, en el 100% dels
centres propis.
El Consell de Direcció i el Consell Rector, en la seua avaluació permanent dels riscos
derivats de la sostenibilitat en la nostra organització, adopten les mesures necessàries
per al seu seguiment i control, i basant-se en estes mesures, l’organització està prepa-
rada per a superar-los consolidant el model d’organització cooperatiu.
El nostre model de
gestió comercial ens
permet afrontar
amb garanties la
conjuntura econòmica.