11
L’exercici 2012 s’ha caracteritzat per un avanç de la crisi econòmica per mitjà de l’aug-
ment de l’atur i la recessió conseqüent del consum, fet que s’ha reflectit en l’evolució
del negoci. Esta situació subratlla la importància de treballar en positiu i amb visió de
futur, posant en valor la importància de les persones i de la gestió responsable, que si
bé el benefici no és sempre immediat, arriba segur i és un benefici col·lectiu.
En un entorn sectorial molt competitiu, hem aconseguit una facturació de 1.764,2 mi-
lions d’euros en 2012, un 0,56% més que l’exercici precedent i uns resultats de 32,1
milions d’euros, un 9,8% menys que l’any anterior. Esta evolució reflectix l’important
esforç que ha efectuat Consum per adaptar-se a la demanda del client, fins i tot a
costa dels beneficis. Però el més important és que hem localitzat uns objectius clars
de millora. Hem dut a terme canvis organitzatius importants per simplificar la coordi-
nació i l’execució dels projectes, amb una orientació més gran cap al client.
Hem conclòs el Pla Estratègic 2010-2012 reforçant la nostra presència a les zones on
operem, cosa que ens ha servit d’impuls per a afrontar de la millor manera possible
el pròxim Pla Operatiu 2013-2014, un marc de treball que ens permet guanyar en
flexibilitat i adaptació en un mercat cada vegada més canviant. En 2012 s’han invertit
82,9 milions d’euros, dedicats principalment a l’obertura de nous supermercats i a
l’ampliació de les instal·lacions logístiques.
És molt positiu constatar que hem generat ocupació estable i de qualitat, amb un aug-
ment de la plantilla en 337 noves persones, cosa que representa haver tancat l’exercici
amb 10.440 treballadors. En un context marcat per l’avanç de l’atur i les retallades
laborals, és especialment satisfactori afirmar que no només mantenim ocupació, sinó
que continuem avançant en matèria de conciliació i igualtat.
Quant a la línia comercial, continuem apostant per la capacitat d’elecció, la varietat i
el millor preu. Volem continuar treballant per millorar dia a dia la qualitat dels nostres
productes frescos i adaptar la nostra oferta de marca pròpia, que combina qualitat
contrastada i bon preu, i que permet al consumidor l’estalvi tan necessari. En 2013
volem agrair la confiança dels nostres socis-clients, ja més d’un milió nou-centes
mil persones, millorant el nostre programa d’avantatges i augmentant el valor dels
descomptes en xecs. D’esta manera, Consum va entregar als seus socis-clients més
de 19 milions d’euros en 2012.
En matèria ambiental, destaca l’esforç de la Cooperativa en l’extensió dels supermer-
cats ecoeficients, que ja suposen més de la meitat de la xarxa pròpia, i que juntament
amb les mesures d’estalvi de recursos naturals i la recuperació de residus dutes a
terme en totes les instal·lacions de Consum en 2012, ens han permés disminuir un 5%
més les emissions de CO
2
a l’atmosfera.
Finalment vull animar-vos que, entre tots, fem realitat que el 2013 siga el principi del
final, contribuint a reactivar el consum i l’economia, amb l’optimisme com a actitud.
Carta del Director General
(1.1)