7
Em complau enormement presentar esta nova Memòria de Sostenibilitat, que
posa de manifest, una vegada més, el que hi ha darrere d’una empresa socialment
responsable.
Amb el pas dels anys hem anat assentant la nostra política de responsabilitat so-
cial per mitjà d’iniciatives sostenibles, gestionades amb enfocaments d’eficiència
econòmica, ambiental i social. I tot això posant com a eix central les persones, que
són, des de l’origen de les cooperatives, la seua raó de ser.
Com a cooperativa orgullosa de ser-ho, treballem any rere any perquè la nostra
trajectòria, basada en un creixement sostenible, continue sent una fórmula d’èxit
per a generar i repartir riquesa, a més de fomentar la solidaritat entre tots els
que en formem part. Perquè darrere de Consum hi ha una empresa compromesa
amb tots els seus grups d’interés. Hi ha rendibilitat ben entesa, amb beneficis per
a tots. Hi ha iniciatives innovadores. Hi ha treball estable i de qualitat que forja
treballadors compromesos i, en conseqüència, clients satisfets. Hi ha un planeta
menys contaminat. Hi ha molt més que paraules. En definitiva, hi ha transparència.
En este sentit, i coma part de la filosofia de la Cooperativa, durant l’any 2013 s’han
definit les normes de govern corporatiu, que han comptat amb l’aprovació del Codi
de Bones Pràctiques de Govern Corporatiu. El seu objectiu per a 2014 serà posar
en pràctica estes normes, emmarcades dins de les campanyes de gestió de l’acti-
tuddels treballadors, denominades “amfitrions” i “estàson”, queesbasenen l’excel·
lència en el servici als clients.
Estem convençuts que totes les iniciatives que tinguen com a objectiu millorar el
model cooperatiu funcionaran. Perquè una activitat en la qual tots els col·lectius
tenen un paper fonamental per a la seua evolució es traduïx en una gestió social-
ment responsable, una gestió que, a més, és rendible.
Això ens ha portat a rebre un bon nombre de reconeixements públics des dels di-
ferents àmbits de la nostra activitat, dels quals ens enorgullim, perquè darrere de
cada reconeixement hi ha l’esforç de totes les persones que formen part de Con-
sum, els treballadors, els socis clients, els franquiciats i els proveïdors.
Carta del President
(1.1, ES 1.1)