memòria de sostenibilitat 2013 - page 11

9
Un any més, em complau dirigir-me al lector d’esta Memòria per fer balanç de
l’exercici 2013. En un període definit per una situació econòmica complicada,
marcat fortament per la recessió del consum, vull llançar unmissatge de confian-
ça als nostres socis, treballadors i clients, proveïdors, franquiciats i, en general,
a tota la societat.
Després d’un primer semestre complicat, des de mitjan 2013 es va començar a
percebre una certa recuperació que es pot veure reflectida en els resultats de
la Cooperativa. Així doncs, Consum ha tancat l’exercici amb una facturació de
1.840,3 milions d’euros, un 4,31% més que l’exercici precedent i uns resultats
de 32,2 milions d’euros, un 0,33% més que l’any anterior. Estos resultats han
sigut possibles gràcies a l’esforç dels quasi 11.000 treballadors i treballadores
de Consum i a la confiança que depositen en nosaltres els més de 2 milions de
socis-clients.
Enguany ha conclòs el primer exercici del Pla Operatiu 2013-2014, que ha re-
forçat la presència de Consum a les zones on està implantat. En este sentit, la
Cooperativa ha invertit 81,4 milions d’euros en 2013, dedicats principalment
a l’obertura de nous supermercats, a l’adequació de la xarxa i a la construcció
d’una nova plataforma logística a la Zona Franca de Barcelona, que proveirà 150
tendes. Estes accions i d’altres ens serviran d’impuls per a afrontar amb força el
pròxim any 2014.
En el pla comercial, i centrats sempre a escoltar i atendre les necessitats del
client, hem continuat apostant per la capacitat d’elecció, la varietat, la qualitat
i el millor preu. En este sentit, ens proposem ser referents en les seccions de
frescos, reduint el temps d’arribada del producte des de l’origen, oferint la més
àmplia gamma i sempre en el moment òptim de maduració. A més, continuarem
treballant per consolidar la nostra marca pròpia com una alternativa de qualitat
a bon preu, que permeta al consumidor estalviar des de la primera unitat. I, per
completar el cicle comercial, millorarem el nostre programa d’interés perquè el
soci sempre se senta satisfet.
Conscients de l’impacte ambiental que genera la nostra activitat, durant 2013
hem continuat apostant per les fonts d’energia renovables, que ja representen un
67%de l’energia total consumida per l’organització. Amés, i amb l’objectiu de re-
duir encara més si pot ser la nostra petjada de carboni, s’han iniciat accions per a
minimitzar el consumdematerials. La política d’estalvi energètic, juntament amb
el control del transport de mercaderies, han contribuït a la millora de la petjada
de carboni de Consum en un 8% i per al pròxim any ja es treballa en un nou càlcul,
que ens permetrà fer-ne la certificació.
Però tot això no hauria sigut possible sense un gran equip humà, perquè les per-
sones són el nostre motor i, si tots caminem en la mateixa direcció i centrem els
nostres esforços a aconseguir uns objectius, el resultat final sempre és satis-
factori. Volem donar les gràcies als nostres proveïdors per la confiança que han
depositat en nosaltres, als franquiciats per apostar per un model de negoci que
funciona, als nostres clients per la seua fidelitat i als nostres treballadors, des-
tacant que enguany hem incrementat la plantilla en 537 persones, fins a arribar
als 10.977 llocs de treball estables i de qualitat. Gràcies a tots i cada un d’ells,
perquè el model de gestió cooperatiu demostra que, treballant en equip, es po-
den aconseguir grans coses.
Carta del Director General
(1.1)
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...124
Powered by FlippingBook