Page 48 - Memòria de Sostenibilitat Consum 2016
P. 48

46





                     QUE BO APOSTAR PER
                     L’OCUPACIÓ ESTABLE I DE QUALITAT!
      GESTIÓ DE PERSONES  SOCIS I SÒCIES






                     TREBALLADORS





                     (G4-9, G4-10, G4-EC8, G4-LA1, G4-LA12, ES2-3, ES5-10, ES5-11, ES5-12, CS-6)

                     El principal valor de Consum són les persones, tant les
                     que treballen a la Cooperativa com les que hi confien   2,7%
                     cada dia per a les seves compres. Per aquest motiu, a
                     Consum es treballa perquè els clients se sentin com a
                     casa, i els treballadors siguin els seus amfitrions amb una   MÉS SATISFACCIÓ
                     actitud que demostra que la seva prioritat és atendre’ls i   DE LA PLANTILLA
                     guiar-los en la seva compra.
                                                                  En l’edició 2016 de l’estudi de clima laboral, que
                     La Política de Personal destaca per la creació d’ocupació   Consum elabora cada dos anys, la satisfacció de la
                     estable i de qualitat, la inversió en formació i l’aposta   plantilla s’ha incrementat en un 2,7% i ha passat a una
                     per la qualitat de vida en el treball. El Pla de Conciliació   puntuació de 3,77 sobre 5. La participació registrada
                     i Igualtat de la Cooperativa és pioner en el sector de la   ha estat d’un 95%, la més alta de la història de la
                     distribució i un dels més avançats.          Cooperativa. Els factors més ben valorats han estat

                                                                  la seguretat en l’ocupació, la integració en l’empresa
                     L’èxit de la Cooperativa passa per tenir els millors   i el compromís social. D’altra banda, els que més
                     professionals, que amb el seu treball diari contribueixen   creixement han registrat són la retribució i la promoció
                     a l’èxit de Consum, sempre amb una actitud   interna. Un bon indicador de la satisfacció en el treball
                     compromesa i orgull de pertinença. Amb aquesta   ha estat la intenció de recomanar a familiars i amics
                     finalitat, el 2016 s’ha posat en marxa un projecte   treballar a Consum, que se situa en un 88%.
                     dirigit a aconseguir l’excel·lència en l’orientació a les
                     persones convertint la cadena de comandament dels   El 2016 hem creat 1.071 nous llocs de treball, fins a
                     supermercats en assessors dels seus equips. Aquest   aconseguir una plantilla de 13.504 persones, de les quals
                     projecte, sustentat en l’atenció, la formació i la motivació   el 72,7% són dones i la mitjana d’edat és de 38,6 anys.
                     de les persones que treballen a Consum per part   Les xifres també parlen d’ocupació estable i de qualitat,
                     dels seus superiors, té com a objectiu final aconseguir   ja que el 94,7% de les persones que treballen a Consum
                     l’excel·lència en el servei al client.       són socis, fixos o socis en període de prova.


                     Totes les persones que treballen a la Cooperativa
                     formen part de Gent Consum, que dóna nom a les
                     nostres campanyes de comunicació interna. El 2016,
                     la Gent Consum ha pogut participar, mitjançant
                     una web exclusiva d’ús intern, en la cerca dins de la
                     nostra organització de les persones que representen
                     més bé valors com la companyonia, la solidaritat,
                     l’entusiasme, la saviesa, l’autenticitat, l’optimisme, la
                     comunicació i el dinamisme.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53