Page 31 - Memoria 2017
P. 31

CREIXEMENT ECONÒMIC



            OBJECTIU DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE DE L’ONU


                      9.1 - Desenvolupar infraestructures de qualitat per a
                      donar suport al desenvolupament econòmic i al benestar.





            PRESÈNCIA GEOGRÀFICA


            Els principals mercats per implantació i vendes són la   Catalunya, amb una participació del 22,58%. Els costos
            Comunitat Valenciana, amb una participació del 68%, i   representen el mateix percentatge sobre el total.




                                                                                            426 60,3%

                                                                                            C.VALENCIANA
                                                                                            186 26,3%

                                              186                                              CATALUNYA

                                      4
                                                                                             34 4,8%
                                 41   426                                                        MÚRCIA
                                                                                             41 5,8%
                                                                                       CASTELLA-LA MANXA
                                    34
                                                                                             16 2,3%
                                16
                                                                                               ANDALUSIA
                                                                                              4 0,6%
                                                                                                  ARAGÓ






            LES FRANQUÍCIES CHARTER



            Gràcies a la franquícia Charter, Consum dóna servici a   de Consum a través del Programa de Fidelitat “Món
            les xicotetes poblacions i barris urbans, amb un nombre   Consum”. A més, tenen a la seua disposició tota la
            d’habitants que no permet la presència d’un gran   gamma de productes de marca pròpia.
            supermercat, però que necessiten una bona instal·lació
            adequada a la seua mida per a fer les compres diàries.   L’ensenya Charter va facturar 242,5 milions d’euros,
            D’esta manera, la Cooperativa complix la seua missió   un 13,5% més que l’exercici anterior, per sumar així 26
            social: estar sempre prop del consumidor.      supermercats més a la seua xarxa comercial, fet que
                                                           demostra que és un negoci rendible, fàcil de gestionar,
            Es tracta d’un model de supermercats d’entre 200 i   generador d’autoocupació i un sector en auge dins de la
            500 m  de superfície majoritàriament, que es troben   franquícia a Espanya. Amb les noves obertures, Charter va
                 2
            repartits per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i   sumar prop de 7.000 m  de superfície de sala de vendes,
                                                                            2
            Aragó, situats en poblacions mitjanes, zones turístiques i  i va tancar 2017 amb 262 establiments i generant els
            barris urbans de les grans ciutats. Els clients de Charter   franquiciats una plantilla aproximada de 1.500 treballadors,
            es beneficien de tots els descomptes i promocions   xifra que suposa un 8,7% més que en 2016.

            (102-6, 203-2)
                                                                                                                29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36