Page 76 - Memoria 2017
P. 76

GESTIÓ AMBIENTAL  22.  OBJECTIU RSE DE CONSUM



                              Utilitzar materials amb menys impacte ambiental:
                              paper i cartó reciclat en el 100% dels nostres envasos.





                  GESTIONAR CUIDANT L’ENTORN




                  La lluita contra el Canvi Climàtic és una de les prioritats de   afectar el rendiment dels cultius de regadiu, afavorir la
                  l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, pel seu impacte sobre la  propagació d’incendis o provocar tensions entre diferents
                  sostenibilitat dels recursos naturals.         regions per l’ús de l’aigua.


                  L’augment progressiu de la temperatura terrestre pot   La Política Ambiental de Consum està orientada a reduir
                  provocar fenòmens climàtics extrems, com ara les   la petjada de carboni de la Cooperativa, apostant per la
                  sequeres i la degradació de terres, amb conseqüències   incorporació de les millors tecnologies disponibles en
                  econòmiques adverses derivades de les pèrdues agrícoles  supermercats i plataformes, la renovació progressiva de
                  i ramaderes.  Amb una atenció especial sobre l’entorn   la flota logística amb vehicles ecoeficients i l’economia
                  més pròxim a la Cooperativa, l’estrés hídric podria   circular dels residus.





                                               LA PETJADA DE CARBONI S’HA VERIFICAT EXTERNAMENT EN 2017, PER
                                               TERCER ANY CONSECUTIU, A PARTIR DE L’ESTÀNDARD DE LA ISO 14065, I
                                               ÉS L’ÚNICA EMPRESA DEL SECTOR DE LA DISTRIBUCIÓ QUE LA REGISTRA
                                               EN LA BASE DE DADES DEL MINISTERI D’AGRICULTURA, PESCA,
                                               ALIMENTACIÓ I MEDI AMBIENT (MAPAMA). CONSUM HA ACONSEGUIT
                                               REDUIR LA SEUA PETJADA DE CARBONI UN 24,3% RESPECTE DE
                                               L’EXERCICI ANTERIOR GRÀCIES A UN VOLUM DE DESPESES I INVERSIONS
                                               AMBIENTALS SUPERIOR ALS 14,6 MILIONS D’EUROS EN MESURES DE
                                               PREVENCIÓ I GESTIÓ AMBIENTAL.






                  TRIAR MATERIALS QUE RESPECTEN EL


                  PLANETA




                  Dins del Pla de Prevenció d’Envasos i Embalatges 2015-  PER A CONTRIBUIR AL DESENVOLUPAMENT
                  2017, s’incorporen progressivament noves mesures
                  d’innovació i reducció de gramatges en el disseny   D’UNA ECONOMIA CIRCULAR EN L’ÚS DELS
                  del packaging dels productes de marca pròpia, amb   SEUS RECURSOS, CONSUM UTILITZA EL 100%
                  l’objectiu de minimitzar el seu impacte ambiental.   DE PAPER CARTÓ RECICLAT EN ELS ENVASOS
                  Consum aposta per la reducció en l’ús de plàstics i la   I EMBALATGES DELS SEUS PRODUCTES DE
                  seua substitució progressiva per materials renovables   MARCA PRÒPIA.
                  com el paper cartó.

                  (201-2, ES5.8, ES5.09) (301-1, 301-2, 301-3)
        74
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81