Page 76 - Memoria 2017
P. 76
GESTIÓ AMBIENTAL 22. OBJECTIU RSE DE CONSUM
Utilitzar materials amb menys impacte ambiental:
paper i cartó reciclat en el 100% dels nostres envasos.
GESTIONAR CUIDANT L’ENTORN
La lluita contra el Canvi Climàtic és una de les prioritats de afectar el rendiment dels cultius de regadiu, afavorir la
l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, pel seu impacte sobre la propagació d’incendis o provocar tensions entre diferents
sostenibilitat dels recursos naturals. regions per l’ús de l’aigua.
L’augment progressiu de la temperatura terrestre pot La Política Ambiental de Consum està orientada a reduir
provocar fenòmens climàtics extrems, com ara les la petjada de carboni de la Cooperativa, apostant per la
sequeres i la degradació de terres, amb conseqüències incorporació de les millors tecnologies disponibles en
econòmiques adverses derivades de les pèrdues agrícoles supermercats i plataformes, la renovació progressiva de
i ramaderes. Amb una atenció especial sobre l’entorn la flota logística amb vehicles ecoeficients i l’economia
més pròxim a la Cooperativa, l’estrés hídric podria circular dels residus.
LA PETJADA DE CARBONI S’HA VERIFICAT EXTERNAMENT EN 2017, PER
TERCER ANY CONSECUTIU, A PARTIR DE L’ESTÀNDARD DE LA ISO 14065, I
ÉS L’ÚNICA EMPRESA DEL SECTOR DE LA DISTRIBUCIÓ QUE LA REGISTRA
EN LA BASE DE DADES DEL MINISTERI D’AGRICULTURA, PESCA,
ALIMENTACIÓ I MEDI AMBIENT (MAPAMA). CONSUM HA ACONSEGUIT
REDUIR LA SEUA PETJADA DE CARBONI UN 24,3% RESPECTE DE
L’EXERCICI ANTERIOR GRÀCIES A UN VOLUM DE DESPESES I INVERSIONS
AMBIENTALS SUPERIOR ALS 14,6 MILIONS D’EUROS EN MESURES DE
PREVENCIÓ I GESTIÓ AMBIENTAL.
TRIAR MATERIALS QUE RESPECTEN EL
PLANETA
Dins del Pla de Prevenció d’Envasos i Embalatges 2015- PER A CONTRIBUIR AL DESENVOLUPAMENT
2017, s’incorporen progressivament noves mesures
d’innovació i reducció de gramatges en el disseny D’UNA ECONOMIA CIRCULAR EN L’ÚS DELS
del packaging dels productes de marca pròpia, amb SEUS RECURSOS, CONSUM UTILITZA EL 100%
l’objectiu de minimitzar el seu impacte ambiental. DE PAPER CARTÓ RECICLAT EN ELS ENVASOS
Consum aposta per la reducció en l’ús de plàstics i la I EMBALATGES DELS SEUS PRODUCTES DE
seua substitució progressiva per materials renovables MARCA PRÒPIA.
com el paper cartó.
(201-2, ES5.8, ES5.09) (301-1, 301-2, 301-3)
74