Page 89 - Memoria 2017
P. 89
OBJECTIU DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE DE L’ONU
4.7 - Assegurar que tots els alumnes adquirisquen els
coneixements teòrics i pràctics necessaris per a promoure el COMPROMÍS REAL
deenvolupament sostenible.
DIA MUNDIAL DEL CONSUMIDOR
La Cooperativa promou els Drets dels joves consumidors per la cuina saludable i sostenible, evocant als sentits que
a través del Concurs de Contes commemoratiu del Dia ens transmeten els plats elaborats per les nostres famílies i
Mundial del Consumidor. Mitjançant el treball en equip, persones estimades.
la creativitat i el sentit crític es busca que els joves
reflexionen sobre qüestions de consum relacionades amb En 2017 el primer premi en la categoria d’educació
assumptes d’actualitat i les convertisquen en un conte primària i secundària, dotat amb 3.000 euros va ser per
il·lustrat original i innovador. a l’IES El Caminàs de Castelló, pel conte “La Magdalena
d’August”, escrita en valencià. El segon premi de 2.000
La commemoració del Dia Mundial del Consumidor és euros va ser per a l’escola Països Catalans de Lleida pel
el programa social amb més trajectòria en Consum. conte “Les hamburgueses de la iaia”, amb text original en
En la seua modalitat de concurs de contes se celebra català. El tercer premi, valorat en 1.000 euros, va ser per
des de fa dotze anys, en els quals han participat més al col·legi Barriomar 74 de Múrcia pel conte “La pasión
de 30.700 escolars de primària, secundària, educació por la cocina”, escrit en castellà. El premi en la categoria
especial, així com usuaris de centres ocupacionals de Centre Ocupacional, dotat amb 1.000 euros, va ser per
totes les comunitats on es troba present la Cooperativa. El al centre Llar Joan Trias de Barcelona pel conte “La
programa compta a més amb el suport de les Conselleries comida de la yaya”, amb text en castellà. En la categoria
autonòmiques de consum, educació i sanitat. d’Educació Especial, amb un premi de 1.000 euros, el
guanyador va ser el centre Los Silos de València pel seu
La 12a edició 2017, amb el lema “El deliciós cas de conte “Bocaditos de felicidad”, escrit en castellà. Tots els
l’ingredient invisible”, ha comptat amb la participació de contes estan disponibles en l’edició digital publicada en la
3.270 escolars. L’objectiu d’enguany era estimular l’interés web de Team Consum.
30.700 3.270 8.000€
TOTAL ESCOLARS PARTICIPANTS ESCOLARS EN PREMIS
EN LES 12 EDICIONS PARTICIPANTS EN 2017
Guanyadors de la 12a edició del
Concurs de Contes Il·lustrats Dia
Mundial del Consumidor.
87