Page 94 - Memoria 2017
P. 94
COMPROMÍS REAL 30. OBJECTIUS RSE DE CONSUM
Treballar amb les institucions i els grups d’interés per a seguir
construint en comú:
Càtedra Consum-La Fe per a promoure una alimentació saludable.
Verificació externa de la memòria a partir de GRI.
Entre les principals línies d’acció social de 2017 destaquen les col·laboracions següents
ODS 1 - FI DE LA POBRESA
• S’ha col·laborat amb Creu Roja amb 30.000 euros per ajudar a reconstruir els sistemes d’aigua i
sanejament de zones afectades per l’huracà Irma, especialment a Cuba. S’han enviat 1.000 lots familiars
d’higiene, per a cobrir les necessitats bàsiques de sanejament, i 1.000 lots de cuina, per a reposar els
efectes de primera necessitat perduts. S’estima que l’ajuda arribarà a més de 12.000 persones de les
comunitats més vulnerables.
• En 2017 Consum ha donat 30.000 euros al Comité Espanyol d’UNICEF, per a contribuir a la
reescolarització dels 800 xiquets i xiquetes afectats pel terratrèmol de Mèxic del setembre passat. Es van
destinar a 10 tendes de campanya i 60 lots d’“Escoles en una maleta” amb tot allò material necessari
perquè un professor puga fer classe. També s’han distribuït 143 lots familiars d’aigua i higiene per a
previndre la propagació de malalties.
ODS 2 - FAM ZERO
•Entre les entitats que col·laboren amb Consum per al repartiment d’aliments i productes de primera
necessitat hi ha Banc d’Aliments, Càrites, Casa de la Caritat, Creu Roja i Pont Alimentari, a més de
nombroses entitats de caràcter local.
ODS 3 - SALUT I BENESTAR
• Col·laboració amb l’Associació Espanyola contra el Càncer, Aspanion i la Fundació Josep Carreras
aportant fons per a la investigació i la millora de la qualitat de vida dels pacients.
• Col·laboració amb Payasospital (Comunitat Valenciana), Associació Kokoro (Catalunya) i Pupaclown
(Múrcia), que utilitzen la màgia, contes, música i improvisació perquè els pacients més menuts s’obliden
que estan en l’hospital.
ODS 4 - EDUCACIÓ DE QUALITAT
• Consum col·labora amb 10.000 euros en la campanya “Llegir en valencià” per a fomentar la lectura
i promocionar el valencià. La campanya està organitzada per la Fundació Bromera per a la publicació
de llibres “Llegir en valencià” i està dirigida a totes les persones que volen llegir en valencià i, a més,
descobrir històries i curiositats sobre diferents aspectes de la cultura valenciana: llegendes, festes,
cuina…
ODS 10 - REDUCCIÓ DE LES DESIGUALTATS
• Des de fa més de 10 anys col·laborem amb Creu Roja, dins del Pla d’Ocupació a la Comunitat
Valenciana per a la inserció de persones en dificultat social, a través d’accions d’orientació, formació
i intermediació laboral. L’acord es fa per mitjà de fons que aporta Consum, així com la realització de
pràctiques no laborals amb col·lectius vulnerables en l’empresa. A la Comunitat Valenciana, més de 1.000
persones van aconseguir en 2017 la seua inserció laboral gràcies a este programa.
• ambé col·laborem amb la Fundació ONCE per mitjà del Conveni Inserta, mitjançant el qual s’espera
incorporar a la plantilla de la cooperativa 30 persones amb discapacitat durant els pròxims tres anys.
Actualment, 54 treballadors s’han unit a Consum gràcies a este programa.
(ES5.05)
92