Page 10 - Memoria 2021
P. 10
Cartes de la Presidència i la Direcció General
Juan Luis Durich,
director general
De nou, el 2021 ha sigut un any com- que volem oferir als clients s’han situ- primera empresa del sector que ha re-
plex marcat per la incertesa. Va comen- at prop dels 166 milions d’euros, xifra but el segell Reduïsc del Ministeri per
8 çar a entrevore’s el principi del final de que representa un increment superi- a la Transició Ecològica. Enguany, per
la pandèmia, amb l’esperança posada or al 42% respecte de les inversions primera vegada, hem mesurat la petja-
en el ritme de vacunació, però també de 2020. Este nivell d’inversions situa da plàstica per a identificar les mesures
hem patit diversos vaivens en el nom- Consum com l’empresa de distribució de reducció més eficaces, i hem renovat
bre de contagis i les restriccions. En l’úl- espanyola que més invertix en relació la certificació del residu zero a totes les
tima recta de l’exercici hem viscut una amb el seu volum, com també passa plataformes logístiques, fet que valida
situació d’increment progressiu dels amb la creació d’ocupació. la gestió circular dels residus.
costos, tant energètics com en les ma-
tèries primeres i els carburants, amb el En relació amb açò últim, en 2021 hem L’escenari 2022 està marcat per la in-
conseqüent encariment dels preus. Tot mantingut la mateixa línia de creixe- vasió de Rússia a Ucraïna, amb conse-
això ha determinat un marc inestable, ment dels anys passats , amb 826 nous qüències humanitàries i econòmiques
tant des del punt de vista social com llocs de treball, principalment per les molt importants per a tota la població.
econòmic, i ha afectat la confiança del obertures i l’extensió de la tenda online. Des de Consum, continuarem treballant
consumidor. Estos nous companys se sumen a una per garantir el proveïment de produc-
plantilla que ha assolit les 18.212 per- tes i per col·laborar, en la mesura de
En este context, la Cooperativa ha fet sones. les nostres possibilitats, amb el poble
un gran esforç per formar part de la so- ucraïnés. Un altre repte important és
lució i aportar estabilitat a una situació El compromís del nostre equip i l’ori- la gestió dels recursos naturals, que
incerta. En 2021 hem continuat obrint entació a les persones fan fort el mo- requeriran alternatives energètiques re-
tendes, en concret, 6 supermercats pro- del cooperatiu, al qual se sumen tam- novables i col·laboració amb la cadena
pis Consum i 48 franquícies Charter, un bé cada any més socis consumidors. de subministrament.
rècord d’obertures que indiquen la bona Enguany hem superat ja els 4 milions
salut del model. Les vendes s’han situat de socis clients, als quals hem entregat En Consum continuarem treballant en el
en 3.378,9 milions d’euros, un 1,62% descomptes per valor de 50,5 milions marc de la nostra política de sostenibi-
més que en 2020, i els resultats han d’euros mitjançant el programa de fide- litat i l’estratègia 21-25, que ens porta
sigut de 67,9 milions d’euros, xifra que lització Món Consum. a treballar amb tots els grups d’interés
representa un augment del 3,61% res- per a donar resposta als reptes globals,
pecte de l’any anterior. Continuem fent les tendes encara més en el marc dels ODS, i treballant amb
ecoeficients i enguany hem aconseguit objectius basats en la ciència.
Les inversions per a l’obertura de noves que el 98,6% de l’energia consumida
tendes, però, sobretot, per a la reforma per tota l’empresa siga de fonts reno-
i adequació de la xarxa comercial al nou vables. També hem reduït la petjada de
model de supermercat modern i eficient carboni un 84% des de 2015 i som la
(102-14, 102-15)