Page 10 - Memoria 2021
P. 10

Cartes de la Presidència i la Direcció General
















          Juan Luis Durich,


          director general






















          De nou, el 2021 ha sigut un any com-  que volem oferir als clients s’han situ-  primera empresa del sector que ha re-
          plex marcat per la incertesa. Va comen-  at prop dels 166 milions d’euros, xifra   but el segell Reduïsc del Ministeri per
    8     çar a entrevore’s el principi del final de   que representa un increment superi-  a la Transició Ecològica. Enguany, per
          la pandèmia, amb l’esperança posada   or al 42% respecte de les inversions   primera vegada, hem mesurat la petja-
          en el ritme de vacunació, però també   de 2020. Este nivell d’inversions situa   da plàstica per a identificar les mesures
          hem patit diversos vaivens en el nom-  Consum com l’empresa de distribució   de reducció més eficaces, i hem renovat
          bre de contagis i les restriccions. En l’úl-  espanyola que més invertix en relació   la certificació del residu zero a totes les
          tima recta de l’exercici hem viscut una   amb el seu volum, com també passa   plataformes logístiques, fet que valida
          situació d’increment progressiu dels   amb la creació d’ocupació.     la gestió circular dels residus.
          costos, tant energètics com en les ma-
          tèries primeres i els carburants, amb el   En relació amb açò últim, en 2021 hem   L’escenari 2022 està marcat per la in-
          conseqüent encariment dels preus. Tot   mantingut la mateixa línia de creixe-  vasió de Rússia a Ucraïna, amb conse-
          això ha determinat un marc inestable,   ment dels anys passats , amb 826 nous   qüències humanitàries i econòmiques
          tant des del punt de vista social com   llocs de treball, principalment per les   molt importants per a tota la població.
          econòmic, i ha afectat la confiança del   obertures i l’extensió de la tenda online.   Des de Consum, continuarem treballant
          consumidor.                        Estos nous companys se sumen a una   per garantir el proveïment de produc-
                                             plantilla que ha assolit les 18.212 per-  tes  i  per  col·laborar,  en  la  mesura  de
          En este context, la Cooperativa ha fet   sones.                       les nostres possibilitats, amb el poble
          un gran esforç per formar part de la so-                              ucraïnés.    Un  altre  repte  important  és
          lució i aportar estabilitat a una situació   El compromís del nostre equip i l’ori-  la gestió dels recursos naturals, que
          incerta. En 2021 hem continuat obrint   entació a les persones fan fort el mo-  requeriran alternatives energètiques re-
          tendes, en concret, 6 supermercats pro-  del cooperatiu, al qual se sumen tam-  novables i col·laboració amb la cadena
          pis Consum i 48 franquícies Charter, un   bé cada any més socis consumidors.   de subministrament.
          rècord d’obertures que indiquen la bona   Enguany hem superat ja els 4 milions
          salut del model. Les vendes s’han situat   de socis clients, als quals hem entregat   En Consum continuarem treballant en el
          en 3.378,9 milions d’euros, un 1,62%   descomptes per valor de 50,5 milions   marc de la nostra política de sostenibi-
          més que en 2020, i els resultats han   d’euros mitjançant el programa de fide-  litat i l’estratègia 21-25, que ens porta
          sigut de 67,9 milions d’euros, xifra que   lització Món Consum.       a treballar amb tots els grups d’interés
          representa un augment del 3,61% res-                                  per a donar resposta als reptes globals,
          pecte de l’any anterior.           Continuem fent les tendes encara més   en el marc dels ODS, i treballant amb
                                             ecoeficients i enguany hem aconseguit   objectius basats en la ciència.
          Les inversions per a l’obertura de noves   que el 98,6% de l’energia consumida
          tendes, però, sobretot, per a la reforma   per tota l’empresa siga de fonts reno-
          i adequació de la xarxa comercial al nou   vables. També hem reduït la petjada de
          model de supermercat modern i eficient   carboni un 84% des de 2015 i som la


          (102-14, 102-15)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15