Page 8 - Memoria 2021
P. 8

Cartes de la Presidència i la Direcció General
















          Francesc Llobell,


          president






















          La sostenibilitat en Consum naix dels   blació suficient per a la implantació d’un   milions  d’euros.  Consum  ha  aprofitat
          seus valors cooperatius, valors inclosos   gran supermercat, crea un vincle de col-  l’ocasió per a fer un homenatge als vo-
    6     en la gestió i que estan estretament vin-  laboració amb el comerç tradicional de   luntaris  de  les  ONG  amb  què  col·labo-
          culats amb el desenvolupament soste-  cada zona i genera emprenedoria.  rem per a agrair la labor diària que fan
          nible. En 2021 hem renovat la Política                                en l’arreplega i el repartiment d’aliments,
          de Sostenibilitat per a adequar-la als   La salut i la sostenibilitat es consoliden   imprescindibles per a contribuir a pal·liar
          nous  reptes  de  l’entorn,  i  hem  establit   com una demanda per als consumidors,   els efectes de la crisi de la covid-19 i al-
          una sèrie de principis que guiaran les   cada vegada més conscients de la im-  tres situacions de vulnerabilitat.
          actuacions de la Cooperativa en els prò-  portància d’una alimentació saludable i
          xims anys.                         de l’impacte dels productes sobre l’en-  Enguany es complix també una dècada
                                             torn. S’ha continuat avançant en matè-  de l’adhesió de Consum a la Xarxa Es-
          Des de 2007 Consum és l’única empresa   ria de benestar animal i el 100% de la   panyola  del  Pacte  Mundial  de  les  Naci-
          certificada del seu sector amb el segell   carn fresca que es ven en mostradors   ons Unides, i vull aprofitar l’ocasió per a
          efr d’Empresa Familiarment Responsa-  i safates té certificat. Dins de la marca   reiterar el nostre compromís amb els 10
          ble, amb qualificació d’Excel·lència. Se-  Consum, cada vegada més productes   Principis i amb els Objectius de Desenvo-
          guint amb l’objectiu de millorar la concili-  tenen  certificats  en  matèria  de  soste-  lupament Sostenible de l’Agenda 2030.
          ació de la vida familiar i laboral, Consum   nibilitat que aporten un valor afegit als
          va implantar en 2021 la setmana laboral   consumidors i a l’entorn.   Vivim en un entorn marcat pels canvis.
          de 5 dies en cent supermercats. D’esta                                Les empreses han d’estar a l’altura i
          manera, la plantilla pot disfrutar de dos   Hem continuat treballant amb tota la   saber adaptar-se, però no han d’obli-
          dies  de  descans  a  la  setmana,  mesura   cadena  de  subministrament,  amb  els   dar mai la raó de ser i la missió, que és
          que ja estava implantada per als treba-  nostres proveïdors, i apostem per pro-  crear valor a tots els seus grups d’inte-
          lladors de les centrals logístiques.  ductes de proximitat i km 0, com a em-  rés sent sostenibles i competitives. El
                                             presa d’economia social, que busca el   nostre propòsit és servir a la societat en
          La nostra franquícia Charter ha disparat   bé comú i la generació de riquesa en   un sector tan essencial com el de l’ali-
          les obertures durant 2021 i ha demos-  aquelles regions on té presència. Per   mentació  oferint  els  millors  productes
          trat que és un negoci rendible i estable,   això, pràcticament el 99% de les nos-  a les famílies i sent un motor de crea-
          que crea ocupació i que ha suposat una   tres compres són a proveïdors nacionals   ció d’ocupació, com a empresa social i
          alternativa professional molt interes-  i, d’estes, quasi el 66% provenen de les   solidària que treballa amb persones i al
          sant tant per a emprenedors com per a   comunitats autònomes on operem.   costat d’elles.
          treballadors de sectors que van ser cas-
          tigats per la pandèmia, com ara l’hos-  Enguany, la Cooperativa ha celebrat el
          taleria. Amb Charter, Consum també   10é aniversari del Programa Profit. Du-
          dona servici a les xicotetes poblacions   rant esta dècada, s’han donat 42 milions
          i barris urbans que no disposen de po-  de quilos d’aliments per valor de 105,7


          (102-14, ES1-1)
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13