Page 8 - Memoria 2021
P. 8
Cartes de la Presidència i la Direcció General
Francesc Llobell,
president
La sostenibilitat en Consum naix dels blació suficient per a la implantació d’un milions d’euros. Consum ha aprofitat
seus valors cooperatius, valors inclosos gran supermercat, crea un vincle de col- l’ocasió per a fer un homenatge als vo-
6 en la gestió i que estan estretament vin- laboració amb el comerç tradicional de luntaris de les ONG amb què col·labo-
culats amb el desenvolupament soste- cada zona i genera emprenedoria. rem per a agrair la labor diària que fan
nible. En 2021 hem renovat la Política en l’arreplega i el repartiment d’aliments,
de Sostenibilitat per a adequar-la als La salut i la sostenibilitat es consoliden imprescindibles per a contribuir a pal·liar
nous reptes de l’entorn, i hem establit com una demanda per als consumidors, els efectes de la crisi de la covid-19 i al-
una sèrie de principis que guiaran les cada vegada més conscients de la im- tres situacions de vulnerabilitat.
actuacions de la Cooperativa en els prò- portància d’una alimentació saludable i
xims anys. de l’impacte dels productes sobre l’en- Enguany es complix també una dècada
torn. S’ha continuat avançant en matè- de l’adhesió de Consum a la Xarxa Es-
Des de 2007 Consum és l’única empresa ria de benestar animal i el 100% de la panyola del Pacte Mundial de les Naci-
certificada del seu sector amb el segell carn fresca que es ven en mostradors ons Unides, i vull aprofitar l’ocasió per a
efr d’Empresa Familiarment Responsa- i safates té certificat. Dins de la marca reiterar el nostre compromís amb els 10
ble, amb qualificació d’Excel·lència. Se- Consum, cada vegada més productes Principis i amb els Objectius de Desenvo-
guint amb l’objectiu de millorar la concili- tenen certificats en matèria de soste- lupament Sostenible de l’Agenda 2030.
ació de la vida familiar i laboral, Consum nibilitat que aporten un valor afegit als
va implantar en 2021 la setmana laboral consumidors i a l’entorn. Vivim en un entorn marcat pels canvis.
de 5 dies en cent supermercats. D’esta Les empreses han d’estar a l’altura i
manera, la plantilla pot disfrutar de dos Hem continuat treballant amb tota la saber adaptar-se, però no han d’obli-
dies de descans a la setmana, mesura cadena de subministrament, amb els dar mai la raó de ser i la missió, que és
que ja estava implantada per als treba- nostres proveïdors, i apostem per pro- crear valor a tots els seus grups d’inte-
lladors de les centrals logístiques. ductes de proximitat i km 0, com a em- rés sent sostenibles i competitives. El
presa d’economia social, que busca el nostre propòsit és servir a la societat en
La nostra franquícia Charter ha disparat bé comú i la generació de riquesa en un sector tan essencial com el de l’ali-
les obertures durant 2021 i ha demos- aquelles regions on té presència. Per mentació oferint els millors productes
trat que és un negoci rendible i estable, això, pràcticament el 99% de les nos- a les famílies i sent un motor de crea-
que crea ocupació i que ha suposat una tres compres són a proveïdors nacionals ció d’ocupació, com a empresa social i
alternativa professional molt interes- i, d’estes, quasi el 66% provenen de les solidària que treballa amb persones i al
sant tant per a emprenedors com per a comunitats autònomes on operem. costat d’elles.
treballadors de sectors que van ser cas-
tigats per la pandèmia, com ara l’hos- Enguany, la Cooperativa ha celebrat el
taleria. Amb Charter, Consum també 10é aniversari del Programa Profit. Du-
dona servici a les xicotetes poblacions rant esta dècada, s’han donat 42 milions
i barris urbans que no disposen de po- de quilos d’aliments per valor de 105,7
(102-14, ES1-1)