Page 31 - Memoria 2021
P. 31

20

                                                                                                        Memòria de   21
                                                                                                        Sostenibilitat



















                                                                                              treballadors del Consum
                                                                                             del carrer dels Sants Just i
                                                                                                   Pastor, a València.




          CoDis De bon GoVern i D’ÈTiCa i ConDuCTa                      Codi de          Codi d’Ètica
                                                                        Bon Govern:      i Conducta:
          El Codi Consum de Bon Govern Corporatiu inclou els compromisos
          voluntaris dels òrgans de govern de la Cooperativa per a una gestió
          més íntegra i transparent, amb la finalitat de generar confiança als
          grups d’interés. D’altra banda, el Codi d’Ètica i Conducta de Con-
          sum arreplega pautes d’actuació íntegres per als treballadors, tant
          en l’acompliment de les responsabilitats com en les relacions amb
          altres grups d’interés. Estos codis els va elaborar la Direcció i els va
          aprovar el Consell Rector en 2012 i 2018 respectivament.

          Perquè tots els grups d’interés siguen coneixedors d’estos Codis, es
          troben disponibles públicament en la pàgina web de la Cooperativa
          en diferents idiomes. (205-2) A més, des de 2019, s’ha inclòs una                                         29
          clàusula ètica en el 100% dels contractes signats per la Cooperati-
          va amb treballadors, proveïdors i altres grups d’interés, que posa en
          coneixement el Codi i l’exigència d’aplicar-lo.
          En 2021 s’ha inclòs també un curs sobre el Codi Ètic en la platafor-
          ma de formació en línia Campus Consum, que han fet 112 treba-
          lladors.





          CoMiTé D’ÈTiCa i Canal De DenúnCies                           Canal de
                                                                        denúncies:
          A fi de vetlar pel compliment d’estos Codis, Consum disposa d’un
          Comité d’Ètica que facilita assessorament ètic i jurídic dins de l’or-
          ganització. També disposa de la figura de l’Oficial de Compliment,
          la persona responsable d’avaluar els riscos legals de la Cooperativa
          i dissenyar els mecanismes de prevenció necessaris.

          Consum té un Canal de denúncies, un mecanisme intern per a la
          comunicació de conductes il·legals o no ètiques en l’organització.
          Este canal pot ser anònim i es garantix també el màxim nivell de
          confidencialitat i de protecció contra qualsevol classe de represà-
          lia. (205-3) En 2021 s’han presentat 81 denúncies per este canal i
          s’han obert cinc investigacions. Després de les gestions oportunes,
          s’ha  desestimat  que  hi  haja  corrupció  en  tots  els  casos,  i  s’han
          derivat als canals d’atenció al client i al Comité Social perquè es
          tracten adequadament. No s’ha efectuat cap acomiadament, resolt
          contractes amb proveïdors o rebut denúncies per corrupció en este
          exercici. El Canal de Denúncies es troba també accessible per al
          públic a través d’un portal en la web de Consum.



                                                                                                        (102-17)
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36