Page 31 - Memoria 2021
P. 31
20
Memòria de 21
Sostenibilitat
treballadors del Consum
del carrer dels Sants Just i
Pastor, a València.
CoDis De bon GoVern i D’ÈTiCa i ConDuCTa Codi de Codi d’Ètica
Bon Govern: i Conducta:
El Codi Consum de Bon Govern Corporatiu inclou els compromisos
voluntaris dels òrgans de govern de la Cooperativa per a una gestió
més íntegra i transparent, amb la finalitat de generar confiança als
grups d’interés. D’altra banda, el Codi d’Ètica i Conducta de Con-
sum arreplega pautes d’actuació íntegres per als treballadors, tant
en l’acompliment de les responsabilitats com en les relacions amb
altres grups d’interés. Estos codis els va elaborar la Direcció i els va
aprovar el Consell Rector en 2012 i 2018 respectivament.
Perquè tots els grups d’interés siguen coneixedors d’estos Codis, es
troben disponibles públicament en la pàgina web de la Cooperativa
en diferents idiomes. (205-2) A més, des de 2019, s’ha inclòs una 29
clàusula ètica en el 100% dels contractes signats per la Cooperati-
va amb treballadors, proveïdors i altres grups d’interés, que posa en
coneixement el Codi i l’exigència d’aplicar-lo.
En 2021 s’ha inclòs també un curs sobre el Codi Ètic en la platafor-
ma de formació en línia Campus Consum, que han fet 112 treba-
lladors.
CoMiTé D’ÈTiCa i Canal De DenúnCies Canal de
denúncies:
A fi de vetlar pel compliment d’estos Codis, Consum disposa d’un
Comité d’Ètica que facilita assessorament ètic i jurídic dins de l’or-
ganització. També disposa de la figura de l’Oficial de Compliment,
la persona responsable d’avaluar els riscos legals de la Cooperativa
i dissenyar els mecanismes de prevenció necessaris.
Consum té un Canal de denúncies, un mecanisme intern per a la
comunicació de conductes il·legals o no ètiques en l’organització.
Este canal pot ser anònim i es garantix també el màxim nivell de
confidencialitat i de protecció contra qualsevol classe de represà-
lia. (205-3) En 2021 s’han presentat 81 denúncies per este canal i
s’han obert cinc investigacions. Després de les gestions oportunes,
s’ha desestimat que hi haja corrupció en tots els casos, i s’han
derivat als canals d’atenció al client i al Comité Social perquè es
tracten adequadament. No s’ha efectuat cap acomiadament, resolt
contractes amb proveïdors o rebut denúncies per corrupció en este
exercici. El Canal de Denúncies es troba també accessible per al
públic a través d’un portal en la web de Consum.
(102-17)