Esto es decir haciendo

Gestionar amb valors

Que les persones siguen el motor principal de l’organització, solucionar les necessitats presents sense comprometre les del futur i actuar de manera ètica i transparent és cooperativa.

Participació

El 100% dels socis de la Cooperativa, tant treballadors com consumidors, tenen dret a participar en la seua gestió. L’Assemblea General de Consum, el màxim òrgan de representació de la Cooperativa, està formada per 150 socis delegats, 75 dels quals són representants dels treballadors i 75, dels consumidors.

L’Assemblea General és l’òrgan responsable d’elegir el Consell Rector, l’òrgan de govern de la Cooperativa, del qual actualment el 58% dels membres són dones.

El Consell Rector delega en la Direcció General i en el Consell de Direcció la gestió de Consum. Amb el tancament de l’exercici 2021, s’ha dut a terme una reestructuració organitzativa del Consell de Direcció per a abordar els reptes de la Cooperativa en els pròxims anys i s’ha creat la Direcció de Compres i la Direcció de Logística, en les quals l’especialització i dedicació seran els factors clau.

Consum disposa d’un altre òrgan, el Comité Social i les seues Comissions Delegades, per a afavorir la comunicació i l’assessorament en relació a qüestions sociolaborals dins de la Cooperativa.

 

Ètica i bon govern

El model de bon govern de Consum va nàixer amb l’objectiu de fer els sistemes de gestió de la Cooperativa més transparents, eficients i democràtics. El Codi Consum de Bon Govern Corporatiu inclou els compromisos de la Cooperativa per a una gestió més íntegra i transparent, amb la finalitat de generar confiança als grups d’interés.

D’altra banda, el Codi d’Ètica i Conducta de Consum arreplega pautes d’actuació íntegres per als treballadors, tant en l’acompliment de les responsabilitats com en les relacions amb altres grups d’interés. En 2021 s’ha inclòs un curs sobre el Codi Ètic en la plataforma de formació online Campus Consum, que ja han realitzat 147 treballadors.

Per a vetlar pel compliment d’estos codis, Consum disposa d’un Comité d’Ètica i un Canal de Denúncies.

És la nostra manera de treballar per un model d’empresa sostenible, centrat en les persones.
És demostrar amb fets allò que tantes vegades es queda només en paraules