Page 37 - memoria de sostenibilitat
P. 37
Proximitat, tal qual
47 eLS PrOveïdOrS
El termini mitjà de (G4-EC9, ES5-3, ES5-4, ES5-6)
pagament de Consum
als nostres proveïdors L’orientació al client de la mà dels proveïdors definida en els canvis organitzatius de 2013
ha millorat en un dia s’ha vist reflectida en els bons resultats de l’exercici, en un any en què el consum, a escala
respecte de 2013 i s’ha general, no ha evolucionat de manera tan positiva.
situat en 47 dies, un
dels millors del sector. Seguim mantenint eixa relació estable, professional i de confiança amb els nostres proveï-
dors. Considerem que són una anella molt important en la nostra cadena, sense els quals
difícilment podríem mantindre una evolució tan positiva. Gaudim de la seua complicitat en
la nostra política comercial, en què el soci i el client han de quedar sempre satisfets. Ho
fem mitjançant una oferta des de la primera unitat, adaptada a la situació econòmica que
ens envolta, i personalitzada al consum dels nostres socis.
En coherència amb la relació de confiança que tenim amb els nostres proveïdors, en Con-
sum ens esforcem per millorar els terminis de pagaments establits. El termini de paga-
ment de Consum ha millorat en un dia respecte de 2013 i s’ha situat en 47 dies, un dels
millors del sector.
La capacitat d’elecció dels nostres clients és fonamental i és per això que oferim un as-
sortiment ampli i variat adaptat a les seues necessitats. D’una banda donem suport a les
marques, ja que és un element que els nostres clients busquen en la nostra organització,
però a més cobrim el segment de marca pròpia amb un assortiment que cobreix les expec-
tatives de preu i qualitat que el nostre client ens demana. Seguim evolucionant la nostra
gestió de l’assortiment basada a cobrir les necessitats de consum dels nostres clients,
adaptant l’assortiment a les necessitats locals dels nostres centres.
Més del 95% dels proveïdors de productes frescos i refrigerats de marca pròpia disposen
de certificacions de qualitat, que garantixen el respecte del medi ambient i la seguretat
alimentària. A més, es continuen mantenint els criteris ambientals i de sostenibilitat en
l’elecció de productes i proveïdors, buscant, per mitjà d’una declaració formal, la cons-
cienciació de tots ells en el desenvolupament d’una gestió socialment responsable.
Tal com s’establix en la Política de Responsabilitat Social de la Cooperativa, tenim la vo-
luntat d’estimular el desenvolupament econòmic local mitjançant l’ús de recursos dels
territoris on actuem comercialment, de manera que les empreses del territori es veuen
afavorides. Actualment, el 67% de les compres efectuades per Consum té lloc a les comu-
nitats autònomes on estem presents.
Amb el producte Consum, validat pels nostres clients, mantenim un alt nivell d’exigència
quant a qualitat, disseny i competitivitat. En 2014 hem seguit millorant la qualitat i hem
modificat el disseny, la formulació i l’origen d’una bona part de les nostres referències. En
2014, el nombre de referències de marca pròpia s’ha situat en 1.867, xifra que representa
el 18% respecte del total de referències. Hem incorporat 284 referències i hem reduït en
20 el nombre total de productes de marca pròpia, eliminant aquelles en les quals no es
cobria una necessitat de consum exigida pels nostres clients i modificant les que no eren
totalment satisfactòries quant a disseny i qualitat.
Cal destacar que tots els productes Consum informen en l’etiquetatge dels valors legals
en nutrients: energia, sucres, greixos, greixos saturats, fibra i sal, així com dels possibles
al·lergògens del producte, per a previndre les persones amb intoleràncies alimentàries.
35