Page 41 - memoria de sostenibilitat
P. 41
Proximitat, tal qual
lA NoStrA PreSèNciA A l’Arc MeDiterrANi
Comunitat valenciana: 63,2 % aragó: 0,5 %
408 supermercats 3 supermercats
Catalunya: 24,9 % andalusia: 2,5 %
161 supermercats 16 supermercats
Múrcia: 4 %
26 supermercats
Castella-la Manxa: 4,9 %
32 supermercats
161
3 total: 646 supermercats
32 408
26
16
Hem obert 35 nous LeS franquÍCIeS CHarter
supermercats, 14
de propis i 21 de (G4-EC8)
franquiciats Charter.
Amb estes obertures, Els franquiciats són un col·lectiu molt important per a la nostra Cooperativa. Amb la fran-
Consum disposa quícia Charter, Consum dóna servici a les xicotetes poblacions i barris urbans que no dis-
en total de 646 posen de població suficient per a la presència d’un gran supermercat, però que necessiten
supermercats en tot una bona instal·lació a la seua mida on puguen fer les compres diàries. La Cooperativa
l’arc mediterrani. complix d’esta manera amb la seua missió social: estar sempre prop del consumidor.
En la majoria dels casos, es tracta de supermercats d’entre 200 i 500 m2 de superfície re-
partits per tot l’arc mediterrani, Castella-la Manxa i Aragó, situats en poblacions mitjanes,
zones turístiques i barris urbans de les grans ciutats. Els clients de Charter es beneficien
de tots els descomptes i les promocions de Consum mitjançant el Programa de Fidelitat
“Món Consum”. A més, tenen a la seua disposició tota la gamma de productes de marca
pròpia.
Durant l’exercici 2014, l’ensenya Charter va facturar 163,3 milions d’euros, un 16,9% més
que l’exercici anterior, i va sumar 24 supermercats més a la seua xarxa comercial, fet que
demostra que és un negoci rendible, fiable, generador d’autoocupació i un sector en auge
dins de la franquícia a Espanya. En total, amb les noves obertures, Charter va sumar més
de 8.300 m2 de superfície de sala de vendes i va tancar 2014 amb 218 establiments.
39