Page 38 - Memòria de Sostenibilitat Consum 2016
P. 38
36
QUE BO GUANYAR PROXIMITAT
CREIXEMENT I INNOVACIÓ
AMB EL CONSUMIDOR!
ELS SUPERMERCATS
I FRANQUICIATS
(G4-8, G4-9, G4-13, G4-EC7, G4-EC8, G4-SO2)
supermercats: s’han obert 36 nous punts de venda, 12 680 PUNTS DE
Consum vol ser cada vegada més a prop dels
consumidors i el 2016 ha continuat creixent amb nous
VENDA EL 2016
propis de l’ensenya Consum i 24 de franquiciats, de
l’ensenya Charter. Amb aquestes obertures, Consum Després de conèixer l’opinió dels seus clients i amb
compta en total amb 680 supermercats en tot l’arc la finalitat d’adaptar-se millor a les seves necessitats,
mediterrani, 436 de propis i 244 de franquiciats, i un total la Cooperativa ha decidit transformar les botigues
de 532.191 m de sala de vendes. Consum Basic en Consum, incorporant en la majoria
2
d’aquestes les seccions de venda personalitzada:
Aquest creixement, juntament amb la col·laboració dels peixateria, xarcuteria i carnisseria.
socis i clients, ha permès a Consum mantenir el seu
posicionament. El 2016, la quota de mercat nacional de la Quant a la millora de les instal·lacions, s’han reformat
Cooperativa per superfície ha augmentat un 0,1% fins a 14 supermercats, amb un increment total de 4 .900 m ,
2
situar-se en el 4,1%, fet que suposa mantenir el 6è lloc en i s’ha estès el nou model de perfumeria a 46 botigues
el rànquing nacional d’empreses de distribució. més. El 2016 s’ha procedit al tancament de 6 botigues
Consum i 11 Charter, en el marc de l’adequació de la
Cal destacar que amb la finalitat de millorar els xarxa comercial. L’impacte en l’entorn ha estat mínim, per
formats comercials, Consum ha unificat en una sola l’obertura d’altres centres pròxims i la recol·locació integral
ensenya, Consum, els dos formats de supermercats de la plantilla. Tots aquests canvis es comuniquen
propis existents fins ara, Consum i Consum Basic. convenientment als grups d’interès afectats.
LA NOSTRA PRESÈNCIA A L’ARC
MEDITERRANI (G4-8, G4-9)
Els principals mercats per implantació i vendes són la i Catalunya, amb una participació del 24%, i els costos
Comunitat Valenciana, amb una participació del 68%, representen el mateix percentatge sobre el total.
supermercats
C. VALENCIANA 421 61,9%
172
CATALUNYA 172 25,3%
4 CASTELLA-LA MANXA 37 5,4%
37 421
MÚRCIA 33 4,9%
33 ANDALUSIA 13
13 1,9%
ARAGÓ 4 0,6%