Page 38 - Memòria de Sostenibilitat Consum 2016
P. 38

36





                     QUE BO GUANYAR PROXIMITAT
      CREIXEMENT I INNOVACIÓ
                     AMB EL CONSUMIDOR!


                     ELS SUPERMERCATS




                     I FRANQUICIATS




                     (G4-8, G4-9, G4-13, G4-EC7, G4-EC8, G4-SO2)
                     supermercats: s’han obert 36 nous punts de venda, 12  680     PUNTS DE
                     Consum vol ser cada vegada més a prop dels
                     consumidors i el 2016 ha continuat creixent amb nous
                                                                                   VENDA EL 2016

                     propis de l’ensenya Consum i 24 de franquiciats, de
                     l’ensenya Charter. Amb aquestes obertures, Consum   Després de conèixer l’opinió dels seus clients i amb
                     compta en total amb 680 supermercats en tot l’arc   la finalitat d’adaptar-se millor a les seves necessitats,
                     mediterrani, 436 de propis i 244 de franquiciats, i un total   la Cooperativa ha decidit transformar les botigues
                     de 532.191 m  de sala de vendes.             Consum Basic en Consum, incorporant en la majoria
                               2
                                                                  d’aquestes les seccions de venda personalitzada:
                     Aquest creixement, juntament amb la col·laboració dels   peixateria, xarcuteria i carnisseria.
                     socis i clients, ha permès a Consum mantenir el seu
                     posicionament. El 2016, la quota de mercat nacional de la   Quant a la millora de les instal·lacions, s’han reformat
                     Cooperativa per superfície ha augmentat un 0,1% fins a   14 supermercats, amb un increment total de 4 .900 m ,
                                                                                                           2
                     situar-se en el 4,1%, fet que suposa mantenir el 6è lloc en   i s’ha estès el nou model de perfumeria a 46 botigues
                     el rànquing nacional d’empreses de distribució.  més. El 2016 s’ha procedit al tancament de 6 botigues
                                                                  Consum i 11 Charter, en el marc de l’adequació de la
                     Cal destacar que amb la finalitat de millorar els   xarxa comercial. L’impacte en l’entorn ha estat mínim, per
                     formats comercials, Consum ha unificat en una sola   l’obertura d’altres centres pròxims i la recol·locació integral
                     ensenya, Consum, els dos formats de supermercats   de la plantilla. Tots aquests canvis es comuniquen
                     propis existents fins ara, Consum i Consum Basic.   convenientment als grups d’interès afectats.

                     LA NOSTRA PRESÈNCIA A L’ARC



                     MEDITERRANI (G4-8, G4-9)

                     Els principals mercats per implantació i vendes són la   i Catalunya, amb una participació del 24%, i els costos
                     Comunitat Valenciana, amb una participació del 68%,   representen el mateix percentatge sobre el total.

                                                                    supermercats
                                                     C. VALENCIANA 421                                 61,9%
                                          172
                                                        CATALUNYA 172             25,3%
                                     4          CASTELLA-LA MANXA 37   5,4%
                                  37  421
                                                            MÚRCIA 33  4,9%
                                    33                  ANDALUSIA 13
                                 13                                    1,9%
                                                            ARAGÓ 4    0,6%
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43