Page 40 - Memòria de Sostenibilitat Consum 2016
P. 40
38
QUE BO GUANYAR LA SATISFACCIÓ DE
CREIXEMENT I INNOVACIÓ
DEFENSAR EL QUE ÉS NOSTRE!
ECONOMIA LOCAL
(G4-12, G4-EC9, ES5-3, ES5-4, ES5-6)
44 dies
TERMINI DE
PAGAMENT MITJÀ
Els proveïdors són una baula imprescindible en la el desenvolupament econòmic local a través de l’ús
cadena de valor i per això la Cooperativa manté una dels recursos dels territoris d’implantació comercial,
relació estable i duradora en la qual la confiança i la fomentant el desenvolupament de les empreses de la
professionalitat són els puntals principals. Comptem zona. Actualment, el 99,6% de les compres efectuades
amb la seva complicitat quant a la política comercial, per Consum es fa a proveïdors nacionals, el 65,58% de
posant sempre les persones al centre. Per fer-ho, les quals és a proveïdors de les comunitats autònomes
treballem conjuntament amb l’objectiu d’oferir al client on és present. A més, se segueixen mantenint els criteris
una oferta totalment personalitzada, adaptada als seus ambientals i de sostenibilitat en l’elecció de productes i
gustos i necessitats, i sempre des de la primera unitat. proveïdors, buscant, a través d’una declaració formal, la
conscienciació de tots ells en el desenvolupament d’una
La Cooperativa treballa cada any per millorar els gestió socialment responsable.
terminis de pagament establerts. De fet, Consum
és una de les empreses del sector que paga més Cal destacar que el 2016 Consum es va adherir
ràpidament als seus proveïdors, i el 2016 ha assolit al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la
reduir en un dia el termini de pagament, que se situa en Contractació Alimentària del Ministeri d’Agricultura i
44 dies des de la recepció de la mercaderia. Pesca, Alimentació i Medi Ambient. A través d’aquest
codi, manifesta el seu compromís per a aplicar
Escoltar i respondre a les necessitats del client a través de manera voluntària pràctiques mercantils que
de la innovació, de la varietat de marques, la qualitat i fomentin les relacions justes, equilibrades i lleials en
l’assortiment en productes de marca pròpia i el millor la cadena alimentària.
preu des de la primera unitat fan de la Cooperativa
un bon partner per als proveïdors. Segons l’últim
Informe Benchmarking Comercial Punt de Venda 2016,
elaborat per AECOC, que avalua la relació fabricant-
distribuïdor, analitzant aspectes com la negociació amb 99,6 %
els responsables de compra des del punt de vista de la PROVEÏDORS
central i l’execució de la proposta comercial als punts de NACIONALS
venda, Consum és valorada pels seus proveïdors com 65,58%
la segona millor empresa per a treballar-hi, la mateixa PROVEÏDORS DE
posició que en l’exercici anterior. LES COMUNITATS
AUTÒNOMES ON
ÉS PRESENT
Tal com s’estableix en la Política de Responsabilitat
Social de la Cooperativa, Consum treballa per estimular