Page 12 - Memoria 2019
P. 12

01


















               JUAN LUIS


               DURICH

               DIRECTOR GENERAL







    12         En esta carta solc dirigir-me a vosaltres per fer un   excel·lent, ens ha permés situar-nos, un any més,
               balanç de l’exercici acabat, però és imprescindi-  a l’avantguarda del creixement en el sector, amb
     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019  de confinament i de desescalada posterior cap a   S’ha impulsat l’expansió i millora de la xarxa co-
                                                               unes vendes un 7,4% més que l’any anterior i uns
               ble fer primer un esment a l’actual crisi ocasiona-
                                                               resultats un 4,7% superiors al 2018.
               da per la COVID-19. La situació d’estat d’alarma,
                                                               mercial  i  logística  amb  una  inversió  de  135,7
               una “nova normalitat” ha suposat un repte per a
                                                               milions d’euros, amb l’obertura de 41 nous su-
               la nostra societat. A la crisi sanitària preocupant
                                                               permercats, entre propis i franquiciats. Enguany
               se sumarà també ara una crisi econòmica que ens
                                                               també hem estrenat el nostre nou model de su-
               ompli d’incertesa.
                                                               permercat a Benicàssim, en el qual preval la senzi-
               El nostre sector està fent un gran esforç per a
               ajudar en esta crisi, assegurant el proveïment i
                                                               millor experiència al client mitjançant una compra
               garantint, al mateix temps, la seguretat dels nos-  llesa i la transparència en el disseny per a oferir la
                                                               personalitza, àgil i sostenible.
               tres clients i treballadors. Tenim una gran cadena
               agroalimentària que funciona molt bé, des dels   Però la clau d’este creixement és, sens dubte, el
               productors, passant pels fabricants, transportistes   factor humà. En 2019 hem creat 668 llocs de tre-
               i arribant als distribuïdors. Tots han donat, i conti-  ball  estables  i  de  qualitat,  fins  a  consolidar  una
               nuen donant, el millor de si mateixos, confirmant   plantilla de 16.031 treballadors a data de tanca-
               que som una activitat essencial en la societat.   ment  de  l’exercici.  També  hem  iniciat  un  Pla  de
                                                               Desenvolupament de Potencials per a afavorir el
               Pel que fa a l’any 2019, ha estat marcat per la   desenvolupament professional i la promoció del
               inestabilitat política, tant al nostre país com a la   talent intern dins de la Cooperativa.
               zona euro, així com per les barreres en el comerç
               internacional, que han generat un clima d’incerte-  Hem continuat creixent també en nombre de socis
               sa que ha minvat la confiança dels consumidors.   clients fins a arribar als 3,4 milions i oferint des-
               Tot i això, la solidesa del model de Consum, ba-  comptes personalitzats per valor de 45,4 milions
               sat en la qualitat, els productes frescos i el servici   d’euros. La salut i la sostenibilitat es consoliden






















               (102-14, 102-15)
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17