Page 12 - Memoria 2019
P. 12
01
JUAN LUIS
DURICH
DIRECTOR GENERAL
12 En esta carta solc dirigir-me a vosaltres per fer un excel·lent, ens ha permés situar-nos, un any més,
balanç de l’exercici acabat, però és imprescindi- a l’avantguarda del creixement en el sector, amb
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019 de confinament i de desescalada posterior cap a S’ha impulsat l’expansió i millora de la xarxa co-
unes vendes un 7,4% més que l’any anterior i uns
ble fer primer un esment a l’actual crisi ocasiona-
resultats un 4,7% superiors al 2018.
da per la COVID-19. La situació d’estat d’alarma,
mercial i logística amb una inversió de 135,7
una “nova normalitat” ha suposat un repte per a
milions d’euros, amb l’obertura de 41 nous su-
la nostra societat. A la crisi sanitària preocupant
permercats, entre propis i franquiciats. Enguany
se sumarà també ara una crisi econòmica que ens
també hem estrenat el nostre nou model de su-
ompli d’incertesa.
permercat a Benicàssim, en el qual preval la senzi-
El nostre sector està fent un gran esforç per a
ajudar en esta crisi, assegurant el proveïment i
millor experiència al client mitjançant una compra
garantint, al mateix temps, la seguretat dels nos- llesa i la transparència en el disseny per a oferir la
personalitza, àgil i sostenible.
tres clients i treballadors. Tenim una gran cadena
agroalimentària que funciona molt bé, des dels Però la clau d’este creixement és, sens dubte, el
productors, passant pels fabricants, transportistes factor humà. En 2019 hem creat 668 llocs de tre-
i arribant als distribuïdors. Tots han donat, i conti- ball estables i de qualitat, fins a consolidar una
nuen donant, el millor de si mateixos, confirmant plantilla de 16.031 treballadors a data de tanca-
que som una activitat essencial en la societat. ment de l’exercici. També hem iniciat un Pla de
Desenvolupament de Potencials per a afavorir el
Pel que fa a l’any 2019, ha estat marcat per la desenvolupament professional i la promoció del
inestabilitat política, tant al nostre país com a la talent intern dins de la Cooperativa.
zona euro, així com per les barreres en el comerç
internacional, que han generat un clima d’incerte- Hem continuat creixent també en nombre de socis
sa que ha minvat la confiança dels consumidors. clients fins a arribar als 3,4 milions i oferint des-
Tot i això, la solidesa del model de Consum, ba- comptes personalitzats per valor de 45,4 milions
sat en la qualitat, els productes frescos i el servici d’euros. La salut i la sostenibilitat es consoliden
(102-14, 102-15)