Page 13 - Memoria 2019
P. 13

COOPERATIVA ÉS CREURE EN LES PERSONES I COMPTAR AMB ELLES



































               com una demanda per als consumidors, cada ve-   D’altra banda, en compliment de la política ambien-  13
               gada més conscients de l’aportació nutricional o   tal de Consum, hem impulsat una sèrie de mesures
               de l’impacte dels productes. Per això, continuem   d’adaptació i mitigació del nostre impacte ambiental,
               amb la reformulació saludable de productes de la   que ens ha permés reduir la petjada de carboni un
               nostra marca pròpia dins del marc de l’Estratègia   83,8% des de 2015 i obtindre el segell Reduïsc del
               Naos. Continuem potenciant també la nostra mar-  Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic,
               ca Consum ECO i també nous segells de sosteni-  a més de ser l’única empresa del sector que el té.    MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
               bilitat.
               Com a Cooperativa, apostem per generar rique-   Continuem apostant també per l’economia circular
               sa local. En 2019 hem fet compres a proveïdors   dels recursos. En 2019 hem reduït el plàstic posat en
               per valor de més de 2.500 milions d’euros, de les   el mercat i hem aconseguit el certificat Residu Zero
               quals el 99% s’ha fet a proveïdors nacionals i el   d’AENOR, que acredita l’aprofitament de la pràctica
               66% a locals de les regions on estem presents.   totalitat dels residus procedents de les nostres sis
               A més, continuem treballant per reduir el termini   plataformes logísitiques. Seguim compromesos amb
               mitjà de pagament a proveïdors, que hem man-    la prevenció del malbaratament alimentari, i en 2019
               tingut en 42 dies, per a assegurar el compliment   hem aprofitat més de 6.900 tones de producte amb
               dels contractes i les relacions comercials justes,   la seua donació a les entitats socials més pròximes.
               equilibrades i lleials en la cadena agroalimentària.   Un any més, ens hem de felicitar pels bons resultats
                                                               obtinguts, que posen en valor el nostre model coo-
               En  2019  s’ha  consolidat  l’Oficina  de  Transfor-  peratiu. No sabem què passarà en el futur, però estic
               mació Digital, i la Tenda Online continua també   convençut que tenim la solució en la mà, perquè les
               l’ampliació, de manera que ja està present en 132   persones som les que fem l’economia amb el nostre
               localitats. És cert que les noves tecnologies supo-  treball, amb la nostra solidaritat. La responsabilitat
               sen noves oportunitats, però també nous riscos.   social que hem vist durant estes setmanes en les
               En este sentit, enguany hem aconseguit la certifi-  empreses, als barris i en les persones anònimes no
               cació AENOR de seguretat informàtica, que avala   ha de desaparéixer, perquè este és el tipus de socie-
               la protecció de tots els sistemes de l’organització.  tat a la qual ens hem de dirigir.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18