Page 18 - Memoria 2019
P. 18

01



               INTEGRAR L’RSE I ELS OBJECTIUS DE

               DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE EN

               L’ESTRATÈGIA



               VALORS:
               ESCOLTAR PER A ACTUAR COM A                La responsabilitat social de Consum naix dels seus va-
                                                          lors cooperatius, d’escoltar els seus grups d’interés per a
               EMPRESA RESPONSABLE.                       actuar com una empresa responsable, per tant és un fet
                                                          inherent al seu model de gestió. La Política de Sosteni-
                                                          bilitat de Consum és el marc que arreplega els principis
                                                          d’actuació socialment responsables de la Cooperativa:



               POLÍTICA DE               DIMENSIÓ ECONÒMICA
               SOSTENIBILITAT                             • Política de prevenció de riscos legals:

                                                          Actuar sempre de manera legal i lleial amb el mercat,
                                                          rebutjant qualsevol tipus de corrupció.
    18
                                                          • Política de Qualitat:
                                                          Oferir productes sans, saludables, segurs i útils.
     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019                       una actitud innovadora permanent.
                                                          • Prendre decisions econòmiques a llarg termini, amb


                                                          • Treballar pel desenvolupament econòmic de l’entorn
                                                          pròxim mitjançant l’ús dels recursos del territori.
                                                          • Cooperar amb altres empreses de l’economia social.


               OBJECTIUS:
                                                          • Política ambiental:
               • Incorporar l’RSE en     DIMENSIÓ AMBIENTAL
               l’estratègia, sempre des                   Dur a terme actuacions respectuoses amb el medi
               de la voluntat de millora                  ambient.
               contínua i constant en la                  Impulsar la gestió ambiental entre els proveïdors.
               gestió.
                                                          Promoure la sensibilització ambiental entre
               • Compartir els                            treballadors i consumidors.
               valors en la cadena
               de subministrament        DIMENSIÓ SOCIAL
               i promoure l’RSE en
               l’activitat empresarial.                   • Polítiques de personal:
                                                          Oferir llocs de treball estables i segurs, i de qualitat,
                                                          amb salaris competitius.
                                                          Afavorir la participació en l’organització, amb una
                                                          comunicació activa i transparent.
                                                          Promoure la formació i el desenvolupament personal.
                                                          Contribuir a la igualtat entre dones i hòmens.
                                                          Promoure la conciliació de la vida familiar i laboral.
                                                          • Política de donacions i patrocinis:
                                                          Impulsar col·laboracions solidàries per a contribuir al
                                                          desenvolupament social de l’entorn.
                                                          • Respectar els drets fonamentals dels treballadors.
                                                          • Garantir la defensa dels drets humans.
                                                          • Mantindre canals transparents de comunicació,
                                                          informació i formació.






               (102-16, 102-40, 102-43, 102-47, ES3-5, ES4-1, ES4-2, ES4-5, ES5-9)
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23