Page 19 - Memoria 2019
P. 19
COOPERATIVA ÉS CREURE EN LES PERSONES I COMPTAR AMB ELLES
EL PROGRAMA DE
FIDELITZACIÓ MÓN
CONSUM ÉS UN DELS
MÉS VALORATS A
ESCALA NACIONAL.
La participació dels grups és vital per a poder esta- Proveïdors i creditors
blir els objectius de responsabilitat social. Els grups Una bona comunicació amb els proveïdors i credi-
d’interés prioritaris per a Consum, així com els prin- tors és imprescindible per a tindre unes relacions co-
cipals canals de comunicació amb estos, es mostren mercials transparents i de confiança. La comunicació 19
a continuació: amb la cadena de subministrament es fa mitjançant
les reunions periòdiques entre gestors i comercials,
Socis treballadors i treballadores així com en els diferents esdeveniments que es fan
Els socis participen en la gestió de Consum princi- amb caràcter ocasional. La Cooperativa repetix el
palment per mitjà de l’Assemblea General i les Jun- primer lloc entre les 21 principals cadenes de distri-
tes Preparatòries triennals i informatives anuals. Per bució nacional valorades per empreses fabricadores MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
a la comunicació amb els treballadors, els principals en un estudi independent efectuat per la consultora
canals de la Cooperativa són l’app Gent Consum, la Advantage Group.
intranet corporativa, la revista BIS i les reunions men-
suals que tots els treballadors duen a terme amb els Franquiciats
seus responsables. Per a mesurar la satisfacció dels Els franquiciats de Charter són els aliats de Consum
treballadors, l’empresa disposa d’una Enquesta de per a donar servici a moltes xicotetes localitats.
Clima Laboral biennal. En l’última enquesta que es La comunicació amb els franquiciats és contínua
va fer en 2018 es va obtindre una puntuació global a través de les seues reunions de seguiment amb
del clima laboral de 3,8 sobre 5, un 1,2% més que la els responsables de la divisió, així com durant
feta en 2016. les formacions d’acompanyament comercial. Els
franquiciats puntuen anualment, en una enquesta
Socis clients i clientes interna que elabora Nielsen, el nivell de servici del
Igual que els treballadors, els socis clients subministrament oferit per la Cooperativa. En 2019
també participen en la gestió de la Cooperativa, s’ha obtingut una puntuació de 7,3, que s’ha reduït
principalment a través de l’Assemblea General i les 0,1 punts percentuals respecte de l’any anterior.
Juntes Preparatòries. La comunicació amb els clients
es fa per mitjà de la revista bimestral Entrenosotros, Societat
el canal d’atenció al client, les sessions de La Cooperativa es relaciona en el seu dia a dia amb
coinnovació, la cartelleria i megafonia de tenda, els molts agents socials com ara administracions públi-
espais radiofònics setmanals, els fullets comercials ques, ONG o mitjans de comunicació, entre d’altres.
mensuals, els enviaments de l’extracte de compres i La comunicació amb cada un d’estos col·lectius es fa
xecs regal, a més dels canals corporatius en xarxes per mitjà de canals específics; tanmateix, destaquen
socials. El programa de fidelització Món Consum la participació en fòrums de diàleg, l’assistència a
repetix com un dels més ben valorats del sector esdeveniments, les notes de premsa, les entrevistes
nacional, amb una valoració NPS de 27,6, segons un en mitjans de comunicació, les firmes de convenis,
estudi fet per la consultora especialitzada GfK. les xarxes socials i la mateixa web corporativa. En
col·laboració amb la consultora Reputation Institute,
la Cooperativa ha dut a terme un estudi de la seua
reputació corporativa durant l’any 2019 en el qual
ha obtingut una puntuació global de 63,5 en l’índex
Reptrak.