Page 19 - Memoria 2019
P. 19

COOPERATIVA ÉS CREURE EN LES PERSONES I COMPTAR AMB ELLES








                                                               EL PROGRAMA DE
                                                               FIDELITZACIÓ MÓN
                                                               CONSUM ÉS UN DELS
                                                               MÉS VALORATS A
                                                               ESCALA NACIONAL.













               La participació dels grups és vital per a poder esta-  Proveïdors i creditors
               blir els objectius de responsabilitat social. Els grups   Una bona comunicació amb els proveïdors i credi-
               d’interés prioritaris per a Consum, així com els prin-  tors és imprescindible per a tindre unes relacions co-
               cipals canals de comunicació amb estos, es mostren   mercials transparents i de confiança. La comunicació   19
               a continuació:                                  amb la cadena de subministrament es fa mitjançant
                                                               les reunions periòdiques entre gestors i comercials,
               Socis treballadors i treballadores              així com en els diferents esdeveniments que es fan
               Els socis participen en la gestió de Consum princi-  amb caràcter ocasional. La Cooperativa repetix el
               palment per mitjà de l’Assemblea General i les Jun-  primer lloc entre les 21 principals cadenes de distri-
               tes Preparatòries triennals i informatives anuals. Per   bució nacional valorades per empreses fabricadores   MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
               a la comunicació amb els treballadors, els principals   en un estudi independent efectuat per la consultora
               canals de la Cooperativa són l’app Gent Consum, la   Advantage Group.
               intranet corporativa, la revista BIS i les reunions men-
               suals que tots els treballadors duen a terme amb els   Franquiciats
               seus responsables. Per a mesurar la satisfacció dels   Els franquiciats de Charter són els aliats de Consum
               treballadors,  l’empresa  disposa  d’una  Enquesta  de   per a donar servici a moltes xicotetes localitats.
               Clima Laboral biennal. En l’última enquesta que es   La comunicació amb els franquiciats és contínua
               va fer en 2018 es va obtindre una puntuació global   a través de les seues reunions de seguiment amb
               del clima laboral de 3,8 sobre 5, un 1,2% més que la   els responsables de la divisió, així com durant
               feta en 2016.                                   les formacions d’acompanyament comercial. Els
                                                               franquiciats puntuen anualment, en una enquesta
               Socis clients i clientes                        interna que elabora Nielsen, el nivell de servici del
               Igual que els treballadors, els socis clients   subministrament oferit per la Cooperativa. En 2019
               també participen en la gestió de la Cooperativa,   s’ha obtingut una puntuació de 7,3, que s’ha reduït
               principalment a través de l’Assemblea General i les   0,1 punts percentuals respecte de l’any anterior.
               Juntes Preparatòries. La comunicació amb els clients
               es fa per mitjà de la revista bimestral Entrenosotros,   Societat
               el canal d’atenció al client, les sessions de   La Cooperativa es relaciona en el seu dia a dia amb
               coinnovació, la cartelleria i megafonia de tenda, els   molts agents socials com ara administracions públi-
               espais radiofònics setmanals, els fullets comercials   ques, ONG o mitjans de comunicació, entre d’altres.
               mensuals, els enviaments de l’extracte de compres i   La comunicació amb cada un d’estos col·lectius es fa
               xecs regal, a més dels canals corporatius en xarxes   per mitjà de canals específics; tanmateix, destaquen
               socials.  El  programa  de  fidelització  Món  Consum   la participació en fòrums de diàleg, l’assistència a
               repetix com un dels més ben valorats del sector   esdeveniments, les notes de premsa, les entrevistes
               nacional, amb una valoració NPS de 27,6, segons un   en mitjans de comunicació, les firmes de convenis,
               estudi fet per la consultora especialitzada GfK.  les xarxes socials i la mateixa web corporativa. En
                                                               col·laboració amb la consultora Reputation Institute,
                                                               la Cooperativa ha dut a terme un estudi de la seua
                                                               reputació corporativa durant l’any 2019 en el qual
                                                               ha obtingut una puntuació global de 63,5 en l’índex
                                                               Reptrak.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24