Page 25 - Memoria 2019
P. 25
COOPERATIVA ÉS CREURE EN LES PERSONES I COMPTAR AMB ELLES
GESTIONAR
DES DELS VALORS
Els sistemes de bon govern en Consum tenen un més de mil proveïdors comercials per informar-los
doble objectiu: d’una banda, assegurar el compli- de l’existència del Codi Ètic, que s’ha comunicat al 25
ment de les diferents normatives que són aplicables 92,6% del seu total.
per a la Cooperativa, tant internes com de la legisla-
ció vigent, i d’una altra, promoure el comportament Amb la finalitat de vetlar per l’aplicació del que es
ètic de totes les persones que formen l’organització. disposa en estos Codis, Consum disposa d’un Comi-
En 2012 es va publicar el Codi Consum de Bon Go- té d’Ètica que té la funció de facilitar assessorament
vern Corporatiu, en què s’arrepleguen els compro- ètic i jurídic a tota l’organització. A banda, també s’ha MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
misos voluntaris adquirits pels administradors de la definit la figura de l’Oficial de Compliment, que ava-
Cooperativa, i en 2018 es va aprovar també el Codi lua els riscos legals de la Cooperativa i dissenya els
d’Ètica i Conducta de Consum, en el qual s’inclouen mecanismes de prevenció adequats.
les pautes d’actuació íntegres que han de regir els
treballadors, tant en el lloc de treball com en les rela- Finalment, la Cooperativa també disposa d’un Canal
cions amb els grups d’interés. de Denúncies per a la comunicació confidencial de
qualsevol conducta il·legal o no ètica que tinga lloc
Atesa la importància que els grups d’interés siguen en l’organització. Consum garantix el màxim nivell de
coneixedors d’estos codis, en 2019 s’ha facilitat un confidencialitat i la protecció contra qualsevol tipus
exemplar per a tots els socis treballadors, en el qual de represàlia com a conseqüència de les denúncies
se’n resumixen els continguts principals. A més, en que es puguen presentar. En 2019 s’han presentat
2019 ja s’inclou en tots els contractes de treball sig- 34 denúncies, de les quals s’ha desestimat l’existèn-
nats per la Cooperativa una clàusula que posa en cia d’il·legalitat o corrupció en tots els casos, i que
coneixement del treballador l’existència del Codi Ètic es van derivar posteriorment als canals apropiats
i l’obligació del seu compliment. Esta clàusula tam- d’atenció al client i Comité Social. No s’han efectuat
bé s’ha inclòs en tots els contractes signats amb els acomiadaments ni s’han rescindit contractes o rebut
proveïdors i contractistes amb què es relaciona Con- denúncies per corrupció en 2019. El Canal de De-
sum, amb l’objectiu de promoure el comportament núncies està disponible públicament en la web de
ètic en la cadena de valor. Els gestors de compres Consum i s’hi pot accedir en la pàgina https://denun-
també s’han posat en contacte directament amb cias-canaletico.consum.es/#/consumscoopv.
ÒRGANS DE SEXE EDAD
GOVERN I DISCA-
REPRESENTACIÓ Dona Home <30 30-50 >50 PACITAT
Consell Rector 67% 33% 0% 25% 75% 0%
Consell de Direcció 20% 80% 0% 0% 100% 0%
Comité Social 33% 67% 0% 72% 28% 0%
Comissió d’Auditoria 67% 33% 0% 0% 100% 0%
Comissió de
Recursos 33% 67% 0% 100% 0% 0% Codi de Bon Codi Ètic
Govern
(102-16, 102-17, 205-2, 205-3)