Page 45 - Memoria 2021
P. 45

20

                                                                                                        Memòria de   21
                                                                                                        Sostenibilitat




































          agricultor de la finca de
          Cofrutas a Sumacàrcer
          (València).





                                                                                                                  43
          La transparència, la confiança i el compromís mutu són la base   Amb el propòsit d’impulsar relacions més justes, equilibrades
          de la relació de Consum amb els proveïdors, amb qui creen va-  i lleials al llarg de la cadena alimentària, des de 2016 Consum
          lor a llarg termini per a tota la cadena. La Cooperativa considera   està adherit al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Con-
          els seus proveïdors com a aliats clau per al desenvolupament   tractació Alimentària del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Ali-
          d’un assortiment innovador adaptat a les necessitats dels seus   mentació (MAPA), adhesió amb què manifesta el seu compro-
          socis i clients, on preval la llibertat d’elecció i que transmet els   mís d’aplicar de manera voluntària bones pràctiques mercantils
          seus valors de qualitat, salut i sostenibilitat. En este sentit, i tal   en les relacions comercials amb els seus proveïdors. En esta
          com  es  reflectix  en  l’Informe  Benchmarking  Comercial  d’AE-  mateixa línia, la Cooperativa treballa cada any per esforçar-se
          COC 2021 que avalua la relació entre fabricants i distribuïdors,   a millorar els seus terminis de pagament a proveïdors, que en
          els proveïdors valoren Consum com la millor empresa amb què   2021 s’ha mantingut en 44 dies, i assegura el compliment dels
          treballar. A més, la Cooperativa repetix de nou en el primer lloc   contractes i les relacions comercials justes, equilibrades i lleials
          del rànquing comercial que la consultora internacional Advan-  en la cadena agroalimentària.
          tage Group va elaborar en 2021, i és el distribuïdor més ben
          valorat pels fabricants entre els operadors del sector.  Amb una clàusula de RSE inclosa en la totalitat dels contractes,
                                                              Consum promou que els proveïdors compartisquen els valors
          Consum ha fet compres a proveïdors en 2021 per valor de   de la Cooperativa, especialment, els relacionats amb la protec-
          2.177,4 d’euros, per a estimular el desenvolupament econòmic   ció dels drets laborals, la conciliació de la vida familiar i laboral,
          de les regions en les quals està present prioritzant la compra   la  igualtat  d’oportunitats,  així  com  l’eficiència  ambiental  dels
          de productes locals. (204-1, ES5-6) El 98,8% de les compres   recursos. En el cas dels drets humans, la Política de Sostenibi-
          s’han fet a proveïdors nacionals, de les quals el 65,9% es fa   litat de Consum en garantix la defensa en totes les activitats i
          a proveïdors locals de les comunitats autònomes on està pre-  rebutja qualsevol relació comercial en què, directament o indi-
          sent.. (203-2) La Cooperativa compta amb 4.311 proveïdors   rectament, es promoga el treball infantil o forçós.
          i creditors en la seua cadena de valor. S’estima que l’activitat
          de Consum genera més de 41.500 llocs de treball indirectes,
          principalment dins de la seua cadena de subministrament i en
          els seus contractistes de servicis.










                                                                           (102-9, 203-2, 204-1, ES4-3, ES5-3, ES5-6)
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50