Page 46 - Memoria 2021
P. 46
03 Desenvolupament
local
ProDuCTe De ProxiMiTaT
La Cooperativa aposta pels productes de proximitat. Del total
de la gamma, 2.452 productes són regionals; és a dir, que es
distribuïxen només en determinades províncies o localitats.
Així, l’assortiment valora els productes autòctons que, a més
d’adaptar-se als gustos dels consumidors, també estimulen
l’economia local, ja que solen produir-se en la mateixa zona.
Entre les campanyes comercials més destacades pel que fa
a producte local, destaquen el suport de Consum als citricul- molls de càrrega
tors locals venent només taronges i mandarines amb segell de la PMG de Silla
de qualitat Identificació Geogràfica Protegida (IGP) Cítrics Va- (València).
lencians en tots els supermercats de la Comunitat Valenciana
des de finals de novembre fins a finals d’abril, depenent de la
climatologia. La Cooperativa va comprar un total de 5.500 to-
nes de taronges i mandarines valencianes amb este segell de Guanyar
qualitat en la campanya 2021-22, xifra que suposa un 10%
més respecte a la campanya anterior.
En el cas dels supermercats de Catalunya, es van com- en eficiència
Consum també aposta per les llimes de la Regió de Múrcia i logística
prar 72.000 kg de la IGP Clementines dels Terres de l’Ebre i
430.000 kg de taronges i mandarines de Tarragona. A més,
44 comercialitza el 100% de les llimes d’esta regió durant la cam-
panya nacional.
La Cooperativa impulsa contínuament nous projectes per a mi-
Per a la fruita de pinyol, Consum n’ha comprat prop de 5 mili- llorar l’eficiència logística de les operacions. (102-7) En el global
ons de quilos esta campanya. D’este volum, més del 55% ha de l’organització, enguany s’han distribuït més de 5 milions de
sigut d’origen regional i local, concretament, de la Comunitat palets de productes.
Valenciana, Regió de Múrcia i Catalunya. Altres campanyes
destacades són els nispros amb DO Callosa d’en Sarrià, les En 2021 es va desenvolupar un projecte per a incorporar la
fruites i verdures del Perelló (València) i el raïm del Vinalopó, intel·ligència artificial als models predictius amb les tècniques
a l’estiu. Machine Learning, o aprenentatge automàtic, mitjançant el
qual se simulen les vendes esperades per tenda, article i dia
Així, Consum aposta per la compra i el consum de fruites i hor- . Els beneficis d’este projecte són poder llançar previsions de
talisses de proximitat i quilòmetre zero amb un doble objectiu: venda diària, adaptades a la realitat de cada tenda i article, in-
d’una banda, fer costat al sector primari i generar riquesa local cloent-hi situacions promocionals, estacionalitat, impacte cli-
i regional oferint al consumidor els productes en el moment matològic, etc.
òptim de consum i, de l’altra, reduir l’impacte ambiental, com a
part de la responsabilitat social com a Cooperativa. En una segona fase, la Cooperativa també desenvolupa un mo-
del que permeta variar de manera dinàmica els estocs òptims
en plataformes depenent de les vendes esperades, el nivell
d’incertesa en la previsió i la fiabilitat en el servici del proveïdor.
El sistema adaptarà, de manera dinàmica, l’estoc de seguretat
de cada referència en funció dels subministraments esperats en
tendes per a cobrir les vendes previstes. Així s’aconseguix mi-
nimitzar els trencaments i optimitzar els estocs en plataformes,
millorar el servici i guanyar competitivitat.
D’altra banda, també tenim el projecte Spira. Es tracta d’una
ferramenta per a gestionar el nou model de pricing, que permet
seguir millorant el posicionament de la Cooperativa al mateix
temps que contribuïx a una gestió de preus més avançada que
en millora la competitivitat.
(102-7, 102-9)