Page 46 - Memoria 2021
P. 46

03      Desenvolupament
                  local















          ProDuCTe De ProxiMiTaT
          La Cooperativa aposta pels productes de proximitat. Del total
          de la gamma, 2.452 productes són regionals; és a dir, que es
          distribuïxen només en determinades províncies o localitats.
          Així, l’assortiment valora els productes autòctons que, a més
          d’adaptar-se  als gustos  dels  consumidors,  també  estimulen
          l’economia local, ja que solen produir-se en la mateixa zona.

          Entre les campanyes comercials més destacades pel que fa
          a producte local, destaquen el suport de Consum als citricul-  molls de càrrega
          tors locals venent només taronges i mandarines amb segell   de la PMG de Silla
          de qualitat Identificació Geogràfica Protegida (IGP) Cítrics Va-  (València).
          lencians en tots els supermercats de la Comunitat Valenciana
          des de finals de novembre fins a finals d’abril, depenent de la
          climatologia. La Cooperativa va comprar un total de 5.500 to-
          nes de taronges i mandarines valencianes amb este segell de   Guanyar
          qualitat en la campanya 2021-22, xifra que suposa un 10%
          més respecte a la campanya anterior.
          En el cas dels supermercats de Catalunya, es van com- en eficiència

          Consum també aposta per les llimes de la Regió de Múrcia i  logística
          prar 72.000 kg de la IGP Clementines dels Terres de l’Ebre i
          430.000 kg de taronges i mandarines de Tarragona. A més,
   44     comercialitza el 100% de les llimes d’esta regió durant la cam-
          panya nacional.
                                                              La Cooperativa impulsa contínuament nous projectes per a mi-
          Per a la fruita de pinyol, Consum n’ha comprat prop de 5 mili-  llorar l’eficiència logística de les operacions. (102-7) En el global
          ons de quilos esta campanya. D’este volum, més del 55% ha   de l’organització, enguany s’han distribuït més de 5 milions de
          sigut d’origen regional i local, concretament, de la Comunitat   palets de productes.
          Valenciana, Regió de Múrcia i Catalunya. Altres campanyes
          destacades són els nispros amb DO Callosa d’en Sarrià, les   En 2021 es va desenvolupar un projecte per a incorporar la
          fruites i verdures del Perelló (València) i el raïm del Vinalopó,   intel·ligència artificial als models predictius amb les tècniques
          a l’estiu.                                          Machine Learning, o aprenentatge automàtic, mitjançant el
                                                              qual se simulen les vendes esperades per tenda, article i dia
          Així, Consum aposta per la compra i el consum de fruites i hor-  . Els beneficis d’este projecte són poder llançar previsions de
          talisses de proximitat i quilòmetre zero amb un doble objectiu:   venda diària, adaptades a la realitat de cada tenda i article, in-
          d’una banda, fer costat al sector primari i generar riquesa local   cloent-hi situacions promocionals, estacionalitat, impacte cli-
          i regional oferint al consumidor els productes en el moment   matològic, etc.
          òptim de consum i, de l’altra, reduir l’impacte ambiental, com a
          part de la responsabilitat social com a Cooperativa.   En una segona fase, la Cooperativa també desenvolupa un mo-
                                                              del que permeta variar de manera dinàmica els estocs òptims
                                                              en plataformes depenent de les vendes esperades, el nivell
                                                              d’incertesa en la previsió i la fiabilitat en el servici del proveïdor.
                                                              El sistema adaptarà, de manera dinàmica, l’estoc de seguretat
                                                              de cada referència en funció dels subministraments esperats en
                                                              tendes per a cobrir les vendes previstes. Així s’aconseguix mi-
                                                              nimitzar els trencaments i optimitzar els estocs en plataformes,
                                                              millorar el servici i guanyar competitivitat.
                                                              D’altra banda, també tenim el projecte Spira. Es tracta d’una
                                                              ferramenta per a gestionar el nou model de pricing, que permet
                                                              seguir millorant el posicionament de la Cooperativa al mateix
                                                              temps que contribuïx a una gestió de preus més avançada que
                                                              en millora la competitivitat.




          (102-7, 102-9)
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51