Page 51 - Memoria 2021
P. 51

20

                                                                                                        Memòria de   21
                                                                                                        Sostenibilitat







                                                              innoVaCió en l’exPeriÈnCia De ClienT:


                                                              • Tractament innovador en les safates de forn: la coopera-
                                                                tiva ha renovat les safates de forn de més de 300 super-
                                                                mercats i els ha aplicat un recobriment ceràmic antiadhe-
                                                                rent que millora l’eficiència, la sostenibilitat i la salubritat
                                                                del parc de safates de forn, ja que permet l’ús de productes
                                                                de neteja menys abrasius i contaminants, fet que allarga
                                                                també la vida útil d’estos utensilis i en facilita la neteja dià-
                                                                ria. L’objectiu és estendre esta millora al 100% de la xarxa
                                                                comercial al llarg de 2022.

                                                              •  Mànecs tractats contra la covid-19: amb l’objectiu d’apor-
                                                                tar una seguretat extra als clients a l’hora de fer la compra,
                                                                Consum va substituir els mànecs dels carros metàl·lics i de
                                                                les cistelles de compra per altres tractats contra la covid-19.
                                                                D’altra banda, també va reemplaçar les cistelles de compra
                                                                per altres amb un recobriment en l’ansa que elimina la co-
                                                                vid-19 i en reduïx la propagació. En total, es van reemplaçar
                                                                més de 61.300 mànecs en carros i cistelles.

                                                              •  Integració de la Tenda  Online en l’app Món Consum:
                                                                amb un disseny modern i usable, esta integració permet a
                                                                l’usuari poder comprar, consultar i aplicar els descomptes,
                                                                rebre i canviar el Xec regal abans o fer llistes de la compra,
                                                                entre d’altres, sense haver d’eixir de la plataforma, i així es
                                                                guanya en comoditat i temps, amb tota la informació inte-  49
                                                                grada. A més, també és possible agafar torn en les secci-
                                                                ons  de  frescos  en  l’app,  cosa  que  agilita  la  compra  dels
                                                                clients, que es poden moure per la tenda en comptes d’es-
                                                                perar en la secció, ja que se’ls avisa quan els arriba el torn.

                                                              •  Ampliació de les caixes d’autoservici: amb l’objectiu d’agi-
                                                                litar les compres i evitar les cues a aquells clients que fan
                                                                compres xicotetes i paguen amb targeta de crèdit, sobretot
                                                                en zones turístiques, i després del bon funcionament del pro-
                                                                jecte pilot, Consum va instal·lar 80 caixes d’autocobrament
                                                                en un total de 20 supermercats durant 2021. Les caixes
                                                                d’autocobrament no substituïxen les caixes tradicionals ni el
                                                                personal que fa habitualment esta funció, sinó que en són
                                                                complementàries. En estes caixes, el client escaneja directa-
                                                                ment els productes i després fa el pagament amb targeta de
                                                                manera autònoma. No obstant això, com que es tracta d’un
                                                                sistema nou, Consum té personal de suport per a atendre
                                                                qualsevol dubte o incidència. En els supermercats on s’ins-
                                                                tal·len les caixes d’autoservici conviuran les dos formes per
                                                                a fer el pagament de les compres, sempre amb l’assistència
                                                                professional del personal de caixa.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56