Page 52 - Memoria 2021
P. 52

Innovació
                  per a les
          04 persones





































          treballadors en
          la seu de Consum
          a Silla (València)





   50     innoVaCió Per al TreballaDor:

          •  Realitat virtual per a la formació del personal de caixa:    •  Optimització de recursos formatius:  en 2021 s’ha posat
           per a la formació del personal de caixa, s’ha implantat  una   en marxa un nou programari que permet optimitzar els re-
           plataforma de realitat virtual amb entorns virtuals realistes i   cursos formatius enfront de les necessitats de formació de
           modulables que permeten la transferència de coneixements   l’empresa. L’objectiu és centralitzar la gestió i agilitar els pro-
           a la realitat, ja que, com que es tracta d’un aprenentatge ex-  cessos, així com planificar la formació de manera anual i or-
           periencial, la informació s’adapta d’una manera més ràpida a   ganitzar de forma més eficaç els recursos associats: aules,
           futures experiències similars. La metodologia s’assenta sobre   formadors, disponibilitat de treballadors, etc.
           l’aprenentatge basat en la simulació i contextualització. Amb
           esta finalitat, s’utilitzen avatars que simulen les diferents si-  •  Adopció de RPA (robotic process automation):  l’objectiu
           tuacions reals que els podrien passar a clients en la línia de   del projecte era provar la tecnologia RPA en l’automatització
           caixes d’un supermercat. La formació mitjançant realitat vir-  de processos que inclouen tasques repetitives dutes a terme
           tual té nombrosos avantatges per al treballador, ja que aug-  per usuaris interactuant amb diferents aplicacions informà-
           menta el compromís i millora la retenció de coneixement, i   tiques. Per a dur-ho a terme, es van fer dos proves pilot au-
           per a l’empresa, ja que augmenta l’eficiència de la formació i   tomatitzant dos processos de negoci. Una vegada avaluats
           reduïx els costos.                                   els resultats, s’ha aprovat continuar amb l’automatització de
                                                                més processos i ara estan en la fase de detecció de possibles
          •  Digitalització de les gestions administratives del treba-  processos susceptibles d’automatització.
           llador: hem obert un apartat en l’aplicació corporativa Gent
           Consum anomenat “Les meues gestions”. El principal objec-
           tiu és agilitar els tràmits administratius relatius a l’activitat del
           treballador. En este nou apartat, es poden gestionar els co-
           municats de baixa, alta, confirmació o repòs, així com fer un
           canvi de domiciliació bancària i actualitzar la informació de
           canvi de domicili. Esta nova funcionalitat permet a la coope-
           rativa millorar la gestió i traçabilitat i, al treballador, agilitar els
           processos interns i fer-los des de qualsevol lloc amb el mò-
           bil. Es preveu que durant 2022 s’implantaran noves gestions
           com el canvi de situació personal i altres peticions com tras-
           llat, excedència, baixa voluntària, préstec, etc. Fins al moment
           s’han gestionat 23.000 documents.
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57