Page 52 - Memoria 2021
P. 52
Innovació
per a les
04 persones
treballadors en
la seu de Consum
a Silla (València)
50 innoVaCió Per al TreballaDor:
• Realitat virtual per a la formació del personal de caixa: • Optimització de recursos formatius: en 2021 s’ha posat
per a la formació del personal de caixa, s’ha implantat una en marxa un nou programari que permet optimitzar els re-
plataforma de realitat virtual amb entorns virtuals realistes i cursos formatius enfront de les necessitats de formació de
modulables que permeten la transferència de coneixements l’empresa. L’objectiu és centralitzar la gestió i agilitar els pro-
a la realitat, ja que, com que es tracta d’un aprenentatge ex- cessos, així com planificar la formació de manera anual i or-
periencial, la informació s’adapta d’una manera més ràpida a ganitzar de forma més eficaç els recursos associats: aules,
futures experiències similars. La metodologia s’assenta sobre formadors, disponibilitat de treballadors, etc.
l’aprenentatge basat en la simulació i contextualització. Amb
esta finalitat, s’utilitzen avatars que simulen les diferents si- • Adopció de RPA (robotic process automation): l’objectiu
tuacions reals que els podrien passar a clients en la línia de del projecte era provar la tecnologia RPA en l’automatització
caixes d’un supermercat. La formació mitjançant realitat vir- de processos que inclouen tasques repetitives dutes a terme
tual té nombrosos avantatges per al treballador, ja que aug- per usuaris interactuant amb diferents aplicacions informà-
menta el compromís i millora la retenció de coneixement, i tiques. Per a dur-ho a terme, es van fer dos proves pilot au-
per a l’empresa, ja que augmenta l’eficiència de la formació i tomatitzant dos processos de negoci. Una vegada avaluats
reduïx els costos. els resultats, s’ha aprovat continuar amb l’automatització de
més processos i ara estan en la fase de detecció de possibles
• Digitalització de les gestions administratives del treba- processos susceptibles d’automatització.
llador: hem obert un apartat en l’aplicació corporativa Gent
Consum anomenat “Les meues gestions”. El principal objec-
tiu és agilitar els tràmits administratius relatius a l’activitat del
treballador. En este nou apartat, es poden gestionar els co-
municats de baixa, alta, confirmació o repòs, així com fer un
canvi de domiciliació bancària i actualitzar la informació de
canvi de domicili. Esta nova funcionalitat permet a la coope-
rativa millorar la gestió i traçabilitat i, al treballador, agilitar els
processos interns i fer-los des de qualsevol lloc amb el mò-
bil. Es preveu que durant 2022 s’implantaran noves gestions
com el canvi de situació personal i altres peticions com tras-
llat, excedència, baixa voluntària, préstec, etc. Fins al moment
s’han gestionat 23.000 documents.