Garantir la frescor, qualitat i seguretat alimentària en els productes Consum és clau per a la Cooperativa, i per això s’ha renovat un any més la certificació ISO 9001:2015 emesa per AENOR, que certifica el Sistema de Gestió de la Qualitat de les centrals de Frescos, Refrigerats i Congelats, i que implica un seguiment dels processos i un control exhaustiu del producte.
La Cooperativa disposa de criteris estrictes de seguretat alimentària per a l’avaluació dels proveïdors que elaboren els productes de la marca pròpia, als quals s’exigix un certificat IFS, BRC o ISO 22000 emés per entitats independents.
La innovació, la salut i la sostenibilitat són les bases sobre les quals es construïx la gamma de productes Consum. En 2023 es van donar d’alta i/o es van modificar més de 4.253 referències per a adaptar-les als gustos i preferències dels consumidors, i l’assortiment global va superar les 15.573 referències.
En 2023, l’oferta incloïa 2.258 referències de marca Consum, un 14,5% de l’assortiment global, que es millora constantment amb la participació dels socis clients i treballadors en la validació de la qualitat i el disseny. L’assortiment global va superar les 15.573 referències.
S’ha continuat ampliant la gamma de productes ecològics en totes les seccions, tant frescos com d’alimentació i no alimentació, fins a arribar a un assortiment total de 185 referències, que inclouen també les 47 de la marca pròpia Consum ECO, en què s’ha revisat l’envàs per a fer-lo més sostenible.
D’altra banda, s’ha continuat avançant en matèria de benestar animal i el 100% de la carn fresca que es ven en mostradors i expositors de safates té este certificat. Pel que fa als ous de gallines lliures de gàbia, la Cooperativa disposa d’ous de corral i ecològics (codi 0 i 1) en tots els supermercats, que suposen el 54,8% de les referències de la secció. Consum continua treballant amb els seus proveïdors per aconseguir el compromís de vendre únicament ous de gallines lliures a partir de 2025.
En 2023 s’ha modificat la fórmula de 35 referències de marca Consum, en el marc de l’Estratègia NAOS, incorporant-hi nous ingredients amb els millors valors nutricionals. També s’estan incorporant progressivament noves referències sense gluten o lactosa en el lineal, en concret 439 sense gluten, 86 sense lactosa i 16 sense ou.