37
Màrqueting Responsable
(PR 6)
Cada any, el Pla Publipromocional ordena l’activitat comercial-promocional de la Coo-
perativa. Este Pla el definix i l’aplica el Comité de Gestió Soci-Client, integrat pels direc-
tors dels departaments de Soci-Client, Vendes i Logística, tant de Sec com de Frescos,
i Gestió de Tendes. Els recursos necessaris per a la seua execució es detallen en el Pla
de Gestió anual de cada departament.
Els canals de comunicació comercial definits són: la senyalística, la cartelleria i la me-
gafonia del punt de venda, els fullets que s’envien de forma personalitzada als domicilis,
la publicitat en els mitjans de comunicació i les xarxes socials; i les accions de màrque-
ting relacional.
El Comité de Coordinació Comercial, integrat pels responsables dels departaments de
Soci-Client, Gestió de Tendes, Vendes i Logística de Frescos i Refrigerats i Vendes i Logís-
tica d’Alimentació i No-Alimentació, és el responsable d’avaluar les accions comercials
que realitza Consum, per garantir que els seus continguts no s’allunyen dels valors
definits per la Cooperativa i que tenen aplicació directa.
L’aplicació de cada un dels valors en l’apartat de Màrqueting Responsable es traduïx
en les actuacions següents, que tenen com a base un ampli assortiment de la gamma,
l’oferta personalitzada i la compaginació de la venda assistida amb l’autoservici com
a aspectes bàsics del model comercial de la Cooperativa, atenent les demandes dels
nostres socis i clients.
• L’oferta des de la primera unitat.
• L’oferta personalitzada per estils de vida.
• La participació en la configuració de la gamma.
• El programa d’interés.
• La validació del producte de marca pròpia.
• El servici de compra a domicili.
• El model de comunicació al punt de venda.
• Activitats formatives.
• En els fullets, tres nivells de preu per a oferta
d’alimentació i no alimentació.
• La megafonia centralitzada i regionalitzada.
• Cartelleria centralitzada.
ESCOLTAR
APORTAR
RESPONSABILITZAR-SE