Page 20 - memoria de sostenibilitat
P. 20

IMPaCteS, rISCOS I OPOrtunItatS
de SOStenIBILItat Per a 2015

(G4-2, G4-13, G4-45)

En 2014 s’ha mantingut la tendència de lleuger increment del consum alimentari que ja              2%
s’albirava al final de l’any 2013, en el qual el creixement va ser, segons dades de l’INE, del
0,1%, és a dir, pràcticament augment “zero”. Així, el creixement d’aquell consum alimen-            El creixement de les
tari, segons la mateixa font, ha sigut durant el 2014 del 0,4%, fet que significa una certa         vendes a superfície
recuperació.                                                                                        constant ha sigut
                                                                                                    del 2%.
El creixement de Consum durant 2014 ha sigut superior a la mitjana del mercat, no sola-
ment a superfície dinàmica, sinó també a superfície constant, on l’increment ha sigut del
2% en el global anual, gràcies al bon comportament de l’activitat comercial. Este valor
referma la nostra gestió comercial, que, juntament amb les obertures de l’exercici, ha
suposat un creixement al voltant del 5,6% dinàmic.

A més, i com en 2014, el creixement en vendes ha anat també acompanyat d’un creixement
en resultats, mantenint l’aposta per la creació d’ocupació estable i la política d’inversions
que garantisquen el futur de la Cooperativa, tot això seguint la nostra aposta per ser un
referent en el sector com a empresa socialment responsable.

Quant a les previsions econòmiques per al 2015, la Direcció de la Cooperativa estima que
durant este any es mantindrà el lleu creixement ja consolidat l’any passat, que podrà aug-
mentar encara més en funció de la recuperació de l’índex de confiança del consumidor,
índex que ja durant 2014 va tindre una recuperació important. Per tant, es faran els esfor-
ços necessaris per a mantindre la nostra política comercial i millorar el nostre model de
gestió que s’ha validat com un bon instrument per a aconseguir els objectius plantejats en
cada exercici. Com a element clau en la seua gestió, la nostra Cooperativa suma els esfor-
ços dels seus dos col·lectius, treballadors i consumidors, a la col·laboració dels nostres
proveïdors i franquiciats, que redunda en un benefici clar per a la societat on opera, com
a cooperativa sostenible.

En un altre ordre de coses, este exercici 2015 serà el segon any en què s’aplicarà la nova
taxa que es va aprovar al final de 2013 per a gravar els gasos refrigerants, fet que, com que
disminuirà el percentatge de bonificació, suposarà un cost més alt per als comptes de la
Cooperativa, fet que obligarà a efectuar un ajust més fi en la gestió, ajustant les despeses
i incrementant la competitivitat.

I, com és tònica habitual en la nostra forma de procedir, afrontem este any 2015 mantenint
un compliment estricte del rigor i l’exigència necessaris en la nostra política de gestió co-
mercial, a fi de complir els objectius que ens hem imposat en el Pla de Gestió 2015/2016,
sense oblidar que hem de continuar els esforços per a traure més rendiment dels nostres
costos operatius i reduir aquelles despeses que no contribuïsquen realment a la millora
dels resultats.

Per a este exercici 2015, Consum continuarà la relació especial amb els seus grups
d’interés, millorant el sistema d’identificació de la materialitat iniciat en 2014, a fi d’afinar
més en els assumptes rellevants per a cada un. I continuarà treballant conjuntament amb
cada un per identificar i gestionar impactes, riscos i oportunitats.

I, com a principal novetat, posarem en marxa un Pla Global de Comunicació que reforce
la nostra consideració d’empresa socialment responsable, alhora que iniciarem proves
pilot de gestió en línia, no tan sols en relació amb les vendes, sinó amb la mateixa gestió
reputacional i corporativa.

18 Consum / Memòria de Sostenibilitat 2014
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25