Page 23 - memoria de sostenibilitat
P. 23

Responsabilitat, tal qual

InfOrMe de MaterIaLItat

(G4-18, G4-19, G4-20, G4-21, G4-25, G4-26, G4-27)

Per a dur a terme esta memòria, s’ha elaborat un Informe de Materialitat, validat per audi-
toria externa, que es pot sol·licitar en l’adreça electrònica consumcooperativa@consum.es.
Per a analitzar la materialitat dels aspectes rellevants de cada grup d’interés de Consum,
s’ha pres com a referència els àmbits proposats pel GRI per al desenvolupament de me-
mòries de sostenibilitat sobre la base de la versió G4 de la seua guia.
L’objectiu principal de l’estudi ha sigut detallar i estructurar totes aquelles actuacions que
s’han dut a terme per a determinar la materialitat d’aquells aspectes que seran incorporats
en la Memòria de Sostenibilitat de l’exercici 2014.
En una primera fase, el Comité de Responsabilitat Social de Consum ha efectuat una primera
anàlisi ordenant les actuacions que l’entitat du a terme en cada un dels aspectes, identificant
i calibrant els impactes que estes actuacions pogueren tindre en cada grup d’interés, així com
la rellevància de l’impacte per a cada un.
Per a la identificació dels aspectes materials amb els grups d’interés, s’ha estructurat a partir
de l’optimització o redisseny de les ferramentes i els canals ja existents (enquestes directes,
telefonades i focus groups), adequant el contingut de les consultes per a incorporar els as-
pectes rellevants identificats pel Comité de Responsabilitat Social de Consum. Cal destacar
que per a la valoració dels aspectes, ens hem dirigit conjuntament a socis-clients i clients, tot
i sent diferents grups d’interés, per comptar amb un canal comú per a l’estudi de materialitat.
Una vegada obtingudes les respostes per part dels grups d’interés, totes les valoracions
s’han consolidat en una matriu amb l’objectiu de determinar la materialitat de cada un dels
aspectes, la consideració dels quals s’ha fet a partir de la identificació del límit mínim de
rellevància, que hem establit en el 3 en una escala de l’1 al 5.
Una vegada identificats els aspectes materials, s’ha procedit a convertir-los en continguts
bàsics. La concreció de l’abast o el grau de detall que s’ha d’informar en cada un en la me-
mòria de sostenibilitat queda reflectida en la taula d’indicadors.

Consum ha efectuat una primera
anàlisi de les seues actuacions,
calibrant els impactes en cada grup
d’interés.

                                                                                                                   21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28