Page 12 - Memòria de Sostenibilitat Consum 2016
P. 12

10





                     QUE BO PENSAR QUE
                     SEMPRE PODEM FER-HO MILLOR!


                     PRESIDENT,



      GESTIÓ ÈTICA   FRANCESC LLOBELL







                     (G4-1, ES1-1)

                     Un any més, estrenem aquestes pàgines fent balanç   col·laboració dels nostres proveïdors, un col·lectiu
                     d’un exercici ple de coses bones en les quals aturar-  fonamental amb el qual compartim valors més enllà
                     nos. Els resultats econòmics són, sens dubte, un èxit   de la negociació comercial. Amb ells aconseguim
                     que hem de celebrar. Ens permeten créixer i generar   donar resposta real a les necessitats dels nostres
                     feina però, sobretot, són la base d’un model de negoci  clients i afavorir la creació d’ocupació i riquesa a
                     sostenible i la premissa indispensable per a contagiar  les zones on som presents. En aquest sentit, també
                     a la societat una gestió empresarial basada en les   podem ser prop de les persones en moltes localitats
                     persones i en els valors de la rendibilitat.   del nostre territori, per mitjà de les franquícies
                                                                  Charter, donant servei i aportant valor local.
                     Aquesta bona evolució no és casual, té l’origen
                     en la motivació i el treball dels socis i sòcies   Des del naixement, Consum ha tingut un compromís
                     treballadors de la nostra Cooperativa. Un any més,   amb la societat on és present. L’activitat comercial
                     heu fet del servei al client la vostra prioritat, amb   no pot ni ha de ser mai indiferent a les necessitats
                     una actitud que, més enllà de ser professionals, us   i expectatives de les persones i de l’entorn natural
                     ha convertit en amfitrions. I no es pot estar motivat   més pròxim. Per això, la Cooperativa ha continuat
                     sense tenir un bon clima de treball; una empresa   desenvolupant enguany activitats formatives, socials
                     en la qual es fomenten la conciliació i la igualtat, la   i solidàries, entre les quals destaca el programa Profit
                     formació i la promoció interna és una empresa amb   de gestió responsable d’aliments, un projecte referent
                     professionals motivats. I a Consum podem afirmar   de responsabilitat amb l’entorn del qual ens sentim
                     que ens esforcem a promoure aquests valors, ja   especialment orgullosos. En el terreny ambiental, la
                     que comptem amb el certificat Top Employers, un   Cooperativa seguirà apostant per les energies netes
                     reconeixement internacional que ens posiciona entre   i renovables i l’economia circular dels recursos amb
                     les millors empreses per a treballar a Espanya i som   la finalitat de reduir l’impacte de la nostra petjada de
                     la primera empresa de distribució que disposa del   carboni en l’entorn.
                     Certificat d’Empresa Familiarment Responsable.
                                                                  Celebrem cadascun d’aquests avanços en un any
                     Enguany també hem de celebrar la bona valoració   important, en el qual la UNESCO ha reconegut les
                     dels socis i clients respecte del nostre model   Cooperatives com a patrimoni immaterial de la
                     comercial. Ens heu dit que us agrada la varietat,   humanitat per l’aportació mundial i transformadora
                     la qualitat dels frescos i la possibilitat de fer una   del moviment cooperatiu. Així, les cooperatives
                     compra completa amb ofertes personalitzades, entre   es posen en valor com a organitzacions que
                     altres avantatges.                           “permeten la construcció de comunitats a través
                                                                  d’interessos i valors compartits, creant solucions
                     En el camí cap al desenvolupament de l’economia   innovadores als problemes socials, generant
                     local comptem amb la confiança i l’estreta   ocupació i ajudant les persones a construir
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17