Page 17 - Memoria 2018
P. 17
COMPROMÍS AMB EL
SOCIS-TREBALLADORS I TREBALLADORS BON GOVERN
Com a propietaris de l’empresa, participen de la seua gestió a través de les Juntes anuals.
Els principals canals de comunicació amb els treballadors són l’App Gent Consum, la intranet corporativa, la revista
bimensual BIS i les reunions de centre mensuals amb els seus responsables.
En l’Enquesta de Clima Laboral de 2018, s’ha obtingut una valoració global de 3,82 (sobre 5), un 1,2% més que en 2016.
FRANQUICIATS
Les franquícies Charter presten servici a moltes localitats menudes, on aporten valor i ocupació local.
Per a la comunicació amb els franquiciats es porten a terme formacions d’acompanyament comercial i reunions
periòdiques amb caps de zona per a fer-ne el seguiment adequat.
Els franquiciats puntuen amb un 7,74 sobre 10 el servici de subministrament que oferix l’organització en un estudi
intern de 2018, un 4,9% millor que l’exercici anterior.
SOCIS-CLIENTS I CLIENTS
Els socis-clients també participen en la gestió de la Cooperativa en les Juntes preparatòries triennals.
Per a la comunicació amb ells, Consum disposa de la revista bimestral Entrenosotros, el canal d’escolta activa, les
sessions de coinnovació i dinàmiques de grup, la cartelleria i megafonia en tenda, els espais radiofònics setmanals,
els fullets comercials mensuals, els enviaments personalitzats amb l’extracte de compres i xecs regal, a més de les
xarxes socials.
Segons un estudi elaborat per una empresa externa, el programa de fidelització Món Consum és el més ben valo-
rat del sector nacional, amb un 61% per damunt de la mitjana, i el xec regal és l’aspecte que agrada més.
PROVEÏDORS I CREDITORS
Els proveïdors i creditors de servicis són col·lectius fonamentals amb els quals la comunicació va més enllà de les
relacions comercials, i es basen en la transparència i la confiança com a puntals de la col·laboració.
La comunicació directa amb la cadena de subministrament es fa per mitjà de reunions comercials periòdiques, i
també amb diversos esdeveniments anuals.
Consum ocupa el 1r lloc de 22 operadors de distribució que han valorat les principals empreses fabricants nacio-
nals en un estudi elaborat per una entitat independent en 2018.
ENTITATS DE LA SOCIETAT
Consum manté relacions estables de cooperació amb nombrosos agents de la societat, entre els quals s’inclouen
administracions públiques, associacions empresarials i de consumidors, ONG, mitjans de comunicació, entitats de
l’economia social i centres d’investigació i de docència, entre d’altres.
La comunicació amb la societat es fa a través de la participació en fòrums de diàleg, l’assistència a esdeveniments,
les relacions amb els mitjans, les firmes de convenis, les xarxes socials i la web corporativa.
Les entitats que participen en el Programa Profit de donació d’aliments l’han valorat en 2018 amb un 4,59 (sobre
5) en un estudi intern, un 7,5% millor que en 2016.
15