Page 25 - Memoria 2018
P. 25
COMPROMÍS AMB EL
CONSUM DISPOSA D’UN CODI D’ÈTICA I CONDUCTA I UN CANAL DE DENÚNCIES PER A FACILITAR BON GOVERN
ASSESSORAMENT A TOTA L’ORGANITZACIÓ.
Director General Consum disposa des de 2012 d’un Codi de Bon Govern i des de
Juan Luis Durich Esteras l’exercici 2017 d’un Codi d’Ètica i Conducta, elaborats per la Direc-
ció i aprovats pel Consell Rector. Estos Codis marquen les pautes
Direcció d’Administració d’actuació íntegres per als treballadors de la Cooperativa i les
Mª Isabel Moreno Gil seues relacions amb els grups d’interés. Estan disponibles en la
pàgina web de Consum perquè tots els puguen conéixer.
Direcció de Desenvolupament
Javier Vidal Pastor
D’altra banda, en l’enquesta de clima laboral elaborada en 2018,
Direcció Financera i de TIC el 72,3% dels participants van afirmar que coneixien el Codi Ètic
Amadeo Ferrer Bayarri de la Cooperativa, mentre que el 75% van valorar com a “Bé o
Molt bé” el comportament ètic de la Cooperativa. El Codi d’Ètica
Direcció de Gestió de Tendes i Conducta de l’organització es trasllada també als proveïdors a
Antonio Rodríguez Lázaro
través d’una clàusula en els seus contractes. En 2018 s’han revisat
Direcció de Personal i inclòs en els contractes d’un total de 630 proveïdors, xifra que
Evarist Casany Casany representa un 63,2% del total.
Direcció de Relacions Externes Així mateix, la Cooperativa també disposa en la seua pàgina
Francisco Javier Quiles Bodí
web d’un Canal de Denúncies per a la comunicació confidencial
Direcció de Soci-Client i Màrqueting de qualsevol conducta no ètica, a més d’un Comité d’Ètica i un
Manuel García Álvarez d’Oficial de compliment, encarregats de tramitar estes denún-
cies i facilitar assessorament ètic i jurídic a tots els membres de
Direcció de Vendes i Logística de l’organització. En 2018 s’han presentat 20 denúncies a través
Sec i No Alimentació d’este canal, de les quals, després de l’anàlisi conseqüent, se’n va
Agustín Delicado Núñez
admetre una a tràmit, en la qual finalment es va desestimar que
Direcció de Vendes i Logística de Frescos i hi haguera corrupció. La resta de comunicacions es van derivar als
Refrigerats canals oportuns d’atenció al client o al Comité Social.
Lourdes Brugera Moreno
Consell de Direcció.
23