Page 30 - Memoria 2018
P. 30
OBRIM SUPERMERCATS PER
A ESTAR MÉS A PROP
COMPROMÍS AMB UN MODEL DE NEGOCI SOSTENIBLE S’HAN OBERT 40 NOUS SUPERMERCATS, 14 CONSUM I 26 FRANQUÍCIES CHARTER FINS A ARRI-
BAR A UN TOTAL DE 730 SUPERMERCATS.
Amb l’objectiu d’estar cada vegada més a prop dels consu- Quant a la millora de les instal·lacions, s’han fet 20 reformes i 8
midors, Consum ha continuat creixent en 2018 amb nous obres d’ampliació de supermercats, amb un increment total de
supermercats. S’han obert 40 nous punts de venda, 14 de 2.784 m2, i s’ha estés el nou model de perfumeria a 20 tendes, i
propis de l’ensenya Consum i 26 de franquiciats, de l’ensenya el de celler, a 34. En 2018 s’ha procedit al tancament de 12 tendes
Charter. Amb estes obertures, Consum compta en total amb Consum i 5 Charter, en el marc de l’adequació de la xarxa comer-
730 supermercats en tot l’arc mediterrani, 447 de propis i 283 cial. L’impacte en l’entorn ha sigut mínim, per l’obertura d’altres
de franquiciats, i un total de 532.191 m2 de sala de vendes. centres pròxims i la recol·locació integral de la plantilla. Tots estos
En 2018, la quota de mercat nacional de la Cooperativa per canvis es comuniquen convenientment als grups d’interés afec-
superfície ha augmentat un 0,1% fins a situar-se en el 4,2%, tats. Els principals mercats per implantació i vendes són la Comu-
fet que suposa mantindre el 6é lloc en el rànquing nacional nitat Valenciana, amb una participació del 60%, i Catalunya, amb
d’empreses de distribució. una participació del 26%.
SOM MEDITERRANIS
435 59,6%
COMUNITAT VALENCIANA
190 26%
190 CATALUNYA
6
34 4,7%
47 435 MÚRCIA
47 6,4%
CASTELLA-LA MANXA
34 18 2,5%
18 ANDALUSIA
6 0,8%
ARAGÓ
EL 99,5% DE LES COMPRES EFECTUADES PER CONSUM ES FA A PROVEÏDORS NACIONALS,
I EL 66% A LOCALS.
(102-6, 102-10, 203-2, 413-2)
28