Page 32 - Memoria 2018
P. 32

CONTRIBUÏM AMB



               L’ECONOMIA LOCAL

    COMPROMÍS AMB UN MODEL   DE NEGOCI SOSTENIBLE  La transparència i el compromís marquen la relació de   Tal com s’estableix en la Política de Responsabilitat Social




               Consum amb els seus proveïdors, que són considerats
                                                               de la Cooperativa, Consum treballa per estimular el des-
                                                               envolupament econòmic local a través de l’ús dels recur-
               una baula clau per a crear valor als clients mitjançant un
               assortiment que transmeta els valors de la Cooperativa i
                                                               desenvolupament de les empreses de la zona. Actualment
               s’adapte a les seues necessitats. Per això, Consum treba-  sos dels territoris d’implantació comercial, fomentant el
               lla cada any per millorar els seus terminis de pagament   Consum compta amb 1.191 proveïdors comercials totals,
               establits, i de fet és una de les empreses del sector que   als quals s’han fet compres per un valor superior als 2.000
               paga més de pressa als proveïdors i en 2018 ha acon-  milions d’euros. En 2018 el 99,5% de les compres efectua-
               seguit reduir un dia el termini mitjà de pagament, que   des per Consum s’ha fet a proveïdors nacionals, el 66%
               se situa en 42 dies des de la recepció de la mercaderia.  de les quals és a proveïdors de les comunitats autònomes
                                                               on està present. A més, se seguixen mantenint els criteris
               Consum oferix un assortiment on la llibertat d’elecció, la   ambientals i de sostenibilitat en l’elecció de productes i
               innovació, la salut i la sostenibilitat són les seues màxi-  proveïdors, buscant, a través d’una declaració formal en
               mes prioritats. Això només es pot aconseguir des del   el contracte, la conscienciació de tots ells en el desenvo-
               respecte i la confiança mútua amb els proveïdors. Així   lupament d’una gestió socialment responsable.
               ho reflecteix l’últim Informe Benchmarking Comercial
               elaborat per AECOC en 2018, que avalua la relació fabri-  Des de 2016 Consum està adherit al Codi de Bones Pràcti-
               cant-distribuïdor, on Consum és valorada pels seus pro-  ques Mercantils en la Contractació Alimentària del Ministeri
               veïdors com la quinta millor empresa amb qui treballar.   d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA). A través d’este
               A més, la Cooperativa ocupa el 1r lloc del rànquing co-  codi, manifesta el seu compromís per aplicar, de manera
               mercial de les 22 empreses de distribució valorades pels   voluntària, pràctiques mercantils que fomenten les rela-
               fabricants, fet en 2018 per una entitat independent.  cions justes equilibrades i lleials en la cadena alimentària.









                  1.191                         4.354                         88%






               PROVEÏDORS                     PROVEÏDORS TOTALS DE LA CADENA   DE MARCA FABRICANT I
               COMERCIALS                    DE SUBMINISTRAMENT              12% DE MARCA PRÒPIA





                  2.000                         99%                             42






               MILIONS EN PAGAMENTS A        COMPRES A PROVEÏDORS            DIES DE PAGAMENT MITJÀ
               PROVEÏDORS                    ESPANYOLS I 66% LOCALS          A PROVEÏDORS

               (102-9, 102-12, 204-1, ES5-3, ES5-4, ES5-6)
           30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37