Page 101 - Memoria 2019
P. 101

COOPERATIVA ÉS COMPROMETRE’NS AMB ELS ALTRES


















                                                               EN 2019, LA COOPERATIVA HA
                                                               DONAT 6.900 TONES D’ALIMENTS
                                                               MITJANÇANT EL SEU PROGRAMA
                                                               PROFIT, AMB QUÈ HA POGUT
                                                               PRESTAR AJUDA A MÉS DE 50.000
                                                               PERSONES.






                                                                                                                   101
               PROGRAMA PROFIT
               A  fi  de  contribuir  a  la  prevenció  del  malbarata-  En 2019 s’han donat més de 6.900 tones de pro-
               ment alimentari, en línia amb els compromisos   ductes per valor de 17,9 milions d’euros, que han
               de l’Agenda 2030 de reduir a la mitat el malba-  permés evitar-ne el malbaratament. Gràcies a
               ratament d’aliments per càpita, Consum disposa   estes  donacions,  a  la  faena  contínua  dels  treba-
               des de fa ja una dècada del seu Programa Profit   lladors de Consum i a l’esforç dels més de 1.000    MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
               de gestió responsable d’aliments. Este programa   voluntaris de les entitats col·laboradores, s’estima
               consistix a donar a entitats socials tots els ali-  que el Programa Profit beneficia més de 50.000
               ments retirats del punt de venda per criteris co-  persones necessitades al llarg de l’any. A més,
               mercials, però perfectament aptes per al consum,   l’aprofitament  dels  productes  donats  també  su-
               de manera que es repartisquen entre les persones   posa un impacte ambiental positiu, ja que prevé
               de l’entorn pròxim que més ho necessiten.       l’emissió de 4.400 tones de CO₂ a l’atmosfera que
                                                               es produirien si estos aliments es malbarataren.
               Implantat en tota la xarxa comercial, els aliments
               es donen diàriament des de tots els supermercats   Consum també ha col·laborat amb la II Setmana
               de la Cooperativa, així com des de les platafor-  contra el Malbaratament d’AECOC per a sensibilit-
               mes logístiques i escoles de frescos, on es formen   zar els seus clients sobre l’aprofitament d’aliments
               els professionals d’estes seccions. Els aliments   mitjançant la compra responsable, amb l’emissió
               donats són productes envasats, principalment de   de missatges de sensibilització en els seus super-
               les seccions de xarcuteria, carn, fruites, verdures,   mercats.
               alimentació dolça i lactis, i se’n garantix la correcta
               seguretat  alimentària.  El  programa  també  inclou
               altres productes de primera necessitat de les sec-
               cions de drogueria, higiene personal i salut.




                                                 TONES DONADES
                                            EN EL PROGRAMA PROFIT


                                             5.200        6.000      6.600       6.900
                                  4.000





                                   2015       2016        2017        2018        2019
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106