Page 104 - Memoria 2019
P. 104
06
ODS 1 FI DE LA POBRESA
Durant les inundacions ocasionades per la DANA al setembre de 2019, Consum va col·laborar
amb Creu Roja i l’UME a Orihuela, Callosa d’en Sarrià, Almoradí i Crevillent donant productes
assistencials als afectats.
I per Nadal, per tercer any consecutiu es va posar en marxa l’arreplega de joguets solidaris en-
tre els treballadors, mesura que va permetre arreplegar-ne 10.800 que es van donar a famílies
necessitades.
ODSS 2 FAM ZERO
Consum va participar en la 7a edició del Gran Recapte d’Aliments 2019, organitzat per la Fe-
deració Espanyola del Banc d’Aliments i efectuat els dies 22 i 23 de novembre. Gràcies a la
104 generositat dels socis clients i clients de Consum, com també a la labor desinteressada de tre-
balladors i voluntaris, es van poder recaptar i entregar 747 tones d’aliments no peribles per a
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019 Durant tot l’any també es fan donacions puntuals de producte assistencial als diferents bancs
distribuir-los entre les persones que més ho necessiten. Va haver-hi voluntaris presents en 254
supermercats i la iniciativa va tindre el suport logístic per part de la Cooperativa.
d’aliments provincials, així com a altres associacions entre les quals destaquen Càritas, Casa
de la Caritat i Creu Roja.
ODS 3 SALUT I BENESTAR
Un any més, Consum ha renovat la seua col·laboració amb les organitzacions Payasospital,
Associació Kokoro i Pupaclown per a donar suport emocional als més jóvens durant l’estada
hospitalària. També es manté l’estreta col·laboració amb l’Associació Espanyola Contra el Càn-
cer i Aspanion mitjançant la donació de fons per a finançar beques d’investigació i la millora de
la qualitat de vida dels pacients amb càncer. Consum també col·labora amb la Fundació Josep
Carreras contra la leucèmia, per al manteniment del Registre de Donants de Medul·la Òssia a
nivell nacional.
ODS 4 EDUCACIÓ DE QUALITAT
S’ha mantingut la col·laboració amb la Fundació Bromera dins de la campanya “Llegir en va-
lencià”. En esta 14a edició, amb el tema “Els nostres monuments”, es promovia el foment de la
lectura en valencià mitjançant el coneixement del patrimoni valencià.
D’altra banda, per a complementar amb una visió pràctica del funcionament d’una empresa de
distribució els continguts teòrics de la formació universitària i professional de carreres vincula-
des amb la logística o la gestió d’empreses, Consum rep visites d’estudiants en les plataformes
i tendes de la Cooperativa. Al llarg de 2019 s’han fet 97 visites, a les quals han assistit 1.653
persones.
ODS 10 REDUCCIÓ DE LES DESIGUALTATS
En 2019 Consum ha col·laborat amb l’associació Asindown, amb l’objectiu de promoure el des-
envolupament integral de les persones amb síndrome de Down i afavorir la seua plena inserció
sociolaboral, familiar i educativa, com a membres actius de la societat.