Page 33 - Memoria 2019
P. 33

COOPERATIVA ÉS ACONSEGUIR EL BENEFICI COMÚ


































                                                                                                                   33

                                                                                                                     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019




               Façana i pàrquing del supermercat de Benicàssim






               Consum continua la seua expansió per reforçar la   Alhora, Consum està duent a terme un esforç inver-
               presència al llarg de tot l’arc mediterrani espanyol.   sor important per a adequar la seua xarxa de su-
               En 2019 s’han obert 41 nous punts de venda, 13   permercats a les necessitats dels seus socis clients.
               supermercats propis de l’ensenya Consum i 28 de   En concret, en 2019 s’han dut a terme 11 obres
               franquícies Charter. Amb estes noves obertures,   d’ampliació de supermercats, així  com 43 obres
               Consum compta amb una xarxa comercial de 755    de reforma a les tendes. D’altra banda, també s’ha
               supermercats en tot l’arc mediterrani, 456 de pro-  procedit al tancament de 4 supermercats Consum
               pis i 299 de franquiciats, i un total de 590.508 m    i 12 Charter que no responien als estàndards co-
                                                          2
               de superfície de sala de vendes. En 2019, la quota   mercials  de  l’organització.  L’impacte  d’estos  tan-
               nacional de la Cooperativa per superfície s’ha situat   caments ha sigut mínim, perquè estos centres han
               en el 4,3%, un 0,1% més que l’any anterior, xifra que   sigut substituïts per noves obertures en zones molt
               la convertix en la 6a empresa més gran del rànquing   pròximes i amb la recol·locació integral de les plan-
               de cadenes de distribució nacionals que elabora Ali-  tilles. Tots estos canvis es comuniquen convenient-
               market. Les principals regions on està implantada la   ment als grups d’interés afectats.
               Cooperativa són la Comunitat Valenciana, amb prop
               del 60% de la xarxa, i Catalunya, amb un 26% dels
               supermercats.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38