Page 34 - Memoria 2019
P. 34
02
34
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019 Mariana Dumbravian i Claudia Mª Beltran, venedores de Frescos de Pescateria.
NOU MODEL DE SUPERMERCAT
Es tracta d’un model més sostenible, ja que a més
A final d’any, Consum va estrenar el seu nou model d’incloure totes les mesures d’eficiència energètica
de tenda a Benicàssim (Castelló), que va suposar disponibles de la Cooperativa, disposa de 320 pla-
una inversió de 4,4 milions d’euros. Es tracta d’un ques solars per a generar el 25% de l’energia per
pas més en l’evolució de l’organització, i se’n preveu autoconsum. Una altra novetat és que disposa de
l’extensió progressiva a tota la xarxa comercial, tant punts de recàrrega de cotxes elèctrics, així com pla-
en noves obertures com en futures reformes de su- ces per a bicicletes, cosa que facilitarà la mobilitat
permercats. sostenible de clients i treballadors. El paviment in-
terior de la tenda està produït amb un material 10%
En este nou model preval l’experiència del client, reciclat que minimitza l’impacte sonor de la tenda.
simplificant els mobles, la disposició dels productes,
els colors i la il·luminació, per a facilitar una compra També és un model innovador, que combina l’entorn
més personalitzada, còmoda i àgil. S’hi prioritzen les físic i digital, incorporant novetats en els mobiliaris
seccions de frescos, com a element diferenciador de expositors com els imants identificatius, informa-
Consum, donant més protagonisme a l’experiència ció digital del celler, dispensadors en perfumeria i
del client, mitjançant una nova disposició òptima del carregadors de mòbils per a clients. També inclou
producte. A més, també es busca una millor expe- mesures que milloren l’accessibilitat, com el sistema
riència de compra amb l’eliminació de la major part d’aproximació de productes situats en les parts al-
de la cartelleria aèria, fet que reduïx el “soroll visual”. tes i baixes dels lineals. Tots estos canvis reforcen
En l’ambientació predominen els tons clars i natu- els valors de marca de Consum: cooperativa, servici,
rals, on el taronja corporatiu de Consum es manté tracte humà i llibertat d’elecció.
de forma subtil.
(102-6, 102-7, 102-10, 203-2, 413-2)