Page 34 - Memoria 2019
P. 34

02


































    34

     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019  Mariana Dumbravian i Claudia Mª Beltran, venedores de Frescos de Pescateria.












               NOU MODEL DE SUPERMERCAT
                                                               Es tracta d’un model més sostenible, ja que a més
               A final d’any, Consum va estrenar el seu nou model   d’incloure totes les mesures d’eficiència energètica
               de tenda a Benicàssim (Castelló), que va suposar   disponibles de la Cooperativa, disposa de 320 pla-
               una inversió de 4,4 milions d’euros. Es tracta d’un   ques solars per a generar el 25% de l’energia per
               pas més en l’evolució de l’organització, i se’n preveu   autoconsum. Una altra novetat és que disposa de
               l’extensió progressiva a tota la xarxa comercial, tant   punts de recàrrega de cotxes elèctrics, així com pla-
               en noves obertures com en futures reformes de su-  ces per a bicicletes, cosa que facilitarà la mobilitat
               permercats.                                     sostenible de clients i treballadors. El paviment in-
                                                               terior de la tenda està produït amb un material 10%
               En este nou model preval l’experiència del client,   reciclat que minimitza l’impacte sonor de la tenda.
               simplificant els mobles, la disposició dels productes,
               els colors i la il·luminació, per a facilitar una compra   També és un model innovador, que combina l’entorn
               més personalitzada, còmoda i àgil. S’hi prioritzen les   físic i digital, incorporant novetats en els mobiliaris
               seccions de frescos, com a element diferenciador de   expositors  com  els  imants  identificatius,  informa-
               Consum, donant més protagonisme a l’experiència   ció digital del celler, dispensadors en perfumeria i
               del client, mitjançant una nova disposició òptima del   carregadors de mòbils per a clients. També inclou
               producte. A més, també es busca una millor expe-  mesures que milloren l’accessibilitat, com el sistema
               riència de compra amb l’eliminació de la major part   d’aproximació de productes situats en les parts al-
               de la cartelleria aèria, fet que reduïx el “soroll visual”.   tes i baixes dels lineals. Tots estos canvis reforcen
               En l’ambientació predominen els tons clars i natu-  els valors de marca de Consum: cooperativa, servici,
               rals, on el taronja corporatiu de Consum es manté   tracte humà i llibertat d’elecció.
               de forma subtil.











               (102-6, 102-7, 102-10, 203-2, 413-2)
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39