Page 39 - Memoria 2019
P. 39

COOPERATIVA ÉS ACONSEGUIR EL BENEFICI COMÚ




























               Vista aèria ampliació de la Plataforma Logística de Silla




               EFICIÈNCIA LOGÍSTICA                                                                                39

               Consum impulsa diferents projectes per a millorar   Amb l’objectiu de ser més eficients i solucionar els
               l’eficiència logística. Un bon exemple és el “Planifica-  problemes de saturació en les zones d’expedicions
               dor de Rutes”, que es troba en ple funcionament des   de les plataformes, s’ha continuat amb el projecte de
               del mes de novembre de 2019 passat en el servici   distribució nocturna. Este projecte, iniciat en 2017,
               a les tendes des de la Plataforma de Silla. Dissenyat   trasllada part de l’activitat de distribució de merca-  MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
               per a Consum per l’Institut Tecnològic d’Informàtica   deries al tram nocturn, i així aconseguix reduir les
               (ITI) de la Universitat Politècnica de València, este   distàncies recorregudes i les emissions, però oferint
               programa utilitza algorismes per a optimitzar les   el mateix nivell de servici. En 2019 s’han reduït més
               rutes de transport capil·lar als punts de venda, mi-  d’un 20% els viatges i els quilòmetres recorreguts,
               llorar el nivell d’ocupació dels vehicles, reduir els qui-  fet que ha contribuït a reduir la petjada de carboni. A
               lòmetres recorreguts i mantindre l’excel·lència en la   tancament d’exercici ja són 19 els supermercats in-
               puntualitat del servici. Tots els processos es mostren   closos en el projecte de distribució nocturna, xifra que
               sempre a temps real, fet que permet prendre deci-  s’amplia fins als 28 durant el període estival, i que es
               sions amb antelació, replanificar i simular escenaris   preveu ampliar a noves zones durant l’any 2020.
               futurs. Al llarg de 2020 acabarà d’implantar-se en
               totes les Unitats Logístiques de la Cooperativa.  Des d’agost de 2019, Consum ha posat en circulació
                                                               un megacamió que proveïx diàriament la plataforma
               Consum també disposa d’un sistema intel·ligent ca-  de Las Torres de Cotillas. Este tipus de vehicle, amb
               paç de predir les comandes de les tendes i així fer un   una  longitud  màxima de  25 metres i  una MMA
               millor aprovisionament de les plataformes anomenat   (massa màxima autoritzada) de 60 tones, es compon
               “Gestor de Comandes Òptimes”. Este programa uti-  d’un camió tractor i de dos remolcs amb capacitat
               litza diferents models estadístics, dades de l’històric   per a transportar un total de 51 palets, en lloc dels
               i restriccions com ara terminis d’entrega, estocs de   33 palets d’un camió estàndard. La versatilitat que
               seguretat o la vida del producte per a calcular una   li donen els dos remolcs bitemperatura li permet
               previsió diària per article. D’esta manera, s’aconse-  adaptar-se a les especificacions de temperatura dels
               guix una gestió més àgil de les comandes a proveï-  diferents productes que transporta. L’ús d’este nou
               dors i millorar els nivells de control d’estocs i servici   tipus de vehicle s’emmarca també dins de l’objectiu
               a tenda. Es tracta d’un projecte en desenvolupament   de la Cooperativa de treballar amb vehicles més
               continu en el qual es comença a introduir la intel·li-  respectuosos amb el medi ambient per a minimitzar
               gència artificial i el machine learning per a la previsió   l’impacte de la seua petjada de carboni, ja que, com
               de la demanda, per exemple, mitjançant dades me-  que  és  més  eficient  per  viatge,  genera  un  37%
               teorològiques.                                  menys d’emissions respecte del convencional.












                                                                                                    (102-9)
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44