Page 39 - Memoria 2019
P. 39
COOPERATIVA ÉS ACONSEGUIR EL BENEFICI COMÚ
Vista aèria ampliació de la Plataforma Logística de Silla
EFICIÈNCIA LOGÍSTICA 39
Consum impulsa diferents projectes per a millorar Amb l’objectiu de ser més eficients i solucionar els
l’eficiència logística. Un bon exemple és el “Planifica- problemes de saturació en les zones d’expedicions
dor de Rutes”, que es troba en ple funcionament des de les plataformes, s’ha continuat amb el projecte de
del mes de novembre de 2019 passat en el servici distribució nocturna. Este projecte, iniciat en 2017,
a les tendes des de la Plataforma de Silla. Dissenyat trasllada part de l’activitat de distribució de merca- MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
per a Consum per l’Institut Tecnològic d’Informàtica deries al tram nocturn, i així aconseguix reduir les
(ITI) de la Universitat Politècnica de València, este distàncies recorregudes i les emissions, però oferint
programa utilitza algorismes per a optimitzar les el mateix nivell de servici. En 2019 s’han reduït més
rutes de transport capil·lar als punts de venda, mi- d’un 20% els viatges i els quilòmetres recorreguts,
llorar el nivell d’ocupació dels vehicles, reduir els qui- fet que ha contribuït a reduir la petjada de carboni. A
lòmetres recorreguts i mantindre l’excel·lència en la tancament d’exercici ja són 19 els supermercats in-
puntualitat del servici. Tots els processos es mostren closos en el projecte de distribució nocturna, xifra que
sempre a temps real, fet que permet prendre deci- s’amplia fins als 28 durant el període estival, i que es
sions amb antelació, replanificar i simular escenaris preveu ampliar a noves zones durant l’any 2020.
futurs. Al llarg de 2020 acabarà d’implantar-se en
totes les Unitats Logístiques de la Cooperativa. Des d’agost de 2019, Consum ha posat en circulació
un megacamió que proveïx diàriament la plataforma
Consum també disposa d’un sistema intel·ligent ca- de Las Torres de Cotillas. Este tipus de vehicle, amb
paç de predir les comandes de les tendes i així fer un una longitud màxima de 25 metres i una MMA
millor aprovisionament de les plataformes anomenat (massa màxima autoritzada) de 60 tones, es compon
“Gestor de Comandes Òptimes”. Este programa uti- d’un camió tractor i de dos remolcs amb capacitat
litza diferents models estadístics, dades de l’històric per a transportar un total de 51 palets, en lloc dels
i restriccions com ara terminis d’entrega, estocs de 33 palets d’un camió estàndard. La versatilitat que
seguretat o la vida del producte per a calcular una li donen els dos remolcs bitemperatura li permet
previsió diària per article. D’esta manera, s’aconse- adaptar-se a les especificacions de temperatura dels
guix una gestió més àgil de les comandes a proveï- diferents productes que transporta. L’ús d’este nou
dors i millorar els nivells de control d’estocs i servici tipus de vehicle s’emmarca també dins de l’objectiu
a tenda. Es tracta d’un projecte en desenvolupament de la Cooperativa de treballar amb vehicles més
continu en el qual es comença a introduir la intel·li- respectuosos amb el medi ambient per a minimitzar
gència artificial i el machine learning per a la previsió l’impacte de la seua petjada de carboni, ja que, com
de la demanda, per exemple, mitjançant dades me- que és més eficient per viatge, genera un 37%
teorològiques. menys d’emissions respecte del convencional.
(102-9)