Page 36 - Memoria 2019
P. 36
02
CONTRIBUIR
AMB L’ECONOMIA
LOCAL
36 La relació comercial de Consum amb els seus pro- Amb el propòsit d’impulsar relacions més justes,
veïdors està basada en la transparència, la confiança equilibrades i lleials al llarg de la cadena alimentària,
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019 Cooperativa considera els seus proveïdors com a tària del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació
des de 2016 Consum està adherit al Codi de Bones
i el compromís mutu, com a puntals sobre els quals
es crea valor a llarg termini per a tota la cadena. La
Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimen-
(MAPA), adhesió amb què manifesta el seu compro-
aliats clau per al desenvolupament d’un assortiment
innovador adaptat a les necessitats dels seus socis i
mís d’aplicar de manera voluntària bones pràctiques
mercantils en les relacions comercials amb els seus
clients, on preval la llibertat d’elecció i que transmet
els seus valors de qualitat, salut i sostenibilitat. Com
proveïdors. En eixa mateixa línia, Consum treballa
cada any per esforçar-se a millorar els seus terminis
es reflectix en l’Informe Benchmarking Comercial
d’AECOC 2019 que avalua la relació entre fabricants
guit mantindre el termini mitjà de pagament en 42
i distribuïdors, Consum és valorada pels seus pro-
dies des de la recepció de la mercaderia, i amb això
veïdors com la 4a millor empresa amb què treballar, de pagament a proveïdors. En 2019 s’ha aconse-
posició que millorat un escaló en el rànquing respec- és una de les empreses del sector que paga més
te de l’any passat. A més, la Cooperativa repetix de prompte als proveïdors.
nou en el primer lloc del rànquing comercial elaborat
en 2019 per la consultora internacional Advantage Mitjançant una clàusula de RSE inclosa en la totalitat
Group, i és el distribuïdor més ben valorat pels fabri- dels contractes, es promou que els proveïdors com-
cants entre altres 21 operadors del sector. partisquen els valors econòmics, socials i ambientals
de la Cooperativa, especialment en la protecció dels
En la Política de Sostenibilitat de Consum s’establix drets fonamentals de les persones, la conciliació de
el compromís de la Cooperativa d’estimular el desen- la vida familiar i laboral, la igualtat d’oportunitats i
volupament econòmic de les regions on està present la realització de pràctiques comercials que promo-
mitjançant la promoció dels proveïdors i productes guen l’eficiència ambiental dels recursos. En el cas
locals. Consum compta amb 4.393 proveïdors en la dels drets humans, establix que en Consum es ga-
seua cadena de valor, als quals en 2019 s’han fet rantisca la defensa dels drets humans en totes les
compres per valor de 1.883,4 milions d’euros. El activitats i es rebutge qualsevol tipus d’activitat co-
99,2% de les compres s’han fet a proveïdors nacio- mercial, o d’una altra naturalesa, en la qual, directa-
nals, de les quals el 66% es fa a proveïdors locals de ment o indirectament, es promoga el treball infantil o
les comunitats autònomes on Consum està present. forçós, i es done suport especialment a totes aque-
S’estima que l’activitat de Consum genera més de lles iniciatives dirigides a assegurar els interessos de
35.790 llocs de treball indirectes, principalment dins la infància.
de la seua cadena de subministrament i en els seus
contractistes de servicis.
(102-9, 203-2, 204-1, ES4-3, ES5-3, ES5-6)