Page 36 - Memoria 2019
P. 36

02


















               CONTRIBUIR

               AMB L’ECONOMIA

               LOCAL








    36         La relació comercial de Consum amb els seus pro-  Amb el propòsit d’impulsar relacions més justes,
               veïdors està basada en la transparència, la confiança   equilibrades i lleials al llarg de la cadena alimentària,
     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019  Cooperativa considera els seus proveïdors com a   tària del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació
                                                               des de 2016 Consum està adherit al Codi de Bones
               i el compromís mutu, com a puntals sobre els quals
               es crea valor a llarg termini per a tota la cadena. La
                                                               Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimen-
                                                               (MAPA), adhesió amb què manifesta el seu compro-
               aliats clau per al desenvolupament d’un assortiment
               innovador adaptat a les necessitats dels seus socis i
                                                               mís d’aplicar de manera voluntària bones pràctiques
                                                               mercantils en les relacions comercials amb els seus
               clients, on preval la llibertat d’elecció i que transmet
               els seus valors de qualitat, salut i sostenibilitat. Com
                                                               proveïdors. En eixa mateixa línia, Consum treballa
                                                               cada any per esforçar-se a millorar els seus terminis
               es  reflectix  en  l’Informe  Benchmarking  Comercial
               d’AECOC 2019 que avalua la relació entre fabricants
                                                               guit mantindre el termini mitjà de pagament en 42
               i distribuïdors, Consum és valorada pels seus pro-
                                                               dies des de la recepció de la mercaderia, i amb això
               veïdors com la 4a millor empresa amb què treballar,   de pagament a proveïdors. En 2019 s’ha aconse-
               posició que millorat un escaló en el rànquing respec-  és una de les empreses del sector que paga més
               te de l’any passat. A més, la Cooperativa repetix de   prompte als proveïdors.
               nou en el primer lloc del rànquing comercial elaborat
               en 2019 per la consultora internacional Advantage   Mitjançant una clàusula de RSE inclosa en la totalitat
               Group, i és el distribuïdor més ben valorat pels fabri-  dels contractes, es promou que els proveïdors com-
               cants entre altres 21 operadors del sector.     partisquen els valors econòmics, socials i ambientals
                                                               de la Cooperativa, especialment en la protecció dels
               En la Política de Sostenibilitat de Consum s’establix   drets fonamentals de les persones, la conciliació de
               el compromís de la Cooperativa d’estimular el desen-  la vida familiar i laboral, la igualtat d’oportunitats i
               volupament econòmic de les regions on està present   la realització de pràctiques comercials que promo-
               mitjançant la promoció dels proveïdors i productes   guen l’eficiència ambiental dels recursos. En el cas
               locals. Consum compta amb 4.393 proveïdors en la   dels drets humans, establix que en Consum es ga-
               seua cadena de valor, als quals en 2019 s’han fet   rantisca la defensa dels drets humans en totes les
               compres per valor de 1.883,4 milions d’euros. El   activitats i es rebutge qualsevol tipus d’activitat co-
               99,2% de les compres s’han fet a proveïdors nacio-  mercial, o d’una altra naturalesa, en la qual, directa-
               nals, de les quals el 66% es fa a proveïdors locals de   ment o indirectament, es promoga el treball infantil o
               les comunitats autònomes on Consum està present.   forçós, i es done suport especialment a totes aque-
               S’estima que l’activitat de Consum genera més de   lles iniciatives dirigides a assegurar els interessos de
               35.790 llocs de treball indirectes, principalment dins   la infància.
               de la seua cadena de subministrament i en els seus
               contractistes de servicis.












               (102-9, 203-2, 204-1, ES4-3, ES5-3, ES5-6)
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41