Page 35 - Memoria 2019
P. 35
COOPERATIVA ÉS ACONSEGUIR EL BENEFICI COMÚ
35
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
Charter Catarroja
FRANQUÍCIES CHARTER
Les franquícies Charter oferixen una oportunitat nous supermercats a la seua xarxa comercial, prin-
d’emprenedoria amb el suport d’una organització cipalment a Catalunya, la Comunitat Valenciana
forta i solvent com Consum, que en tot moment i Castella-la Manxa. Amb estes noves obertures,
els oferix un servici de qualitat i l’assessorament l’ensenya Charter va ampliar 7.200 m addicionals
2
dels professionals de la Cooperativa. Mitjançant un de superfície de sala de vendes, i va tancar l’any
model de supermercats de proximitat, amb establi- 2019 amb 299 establiments i amb una plantilla a
ments entre els 200 i 500 m de superfície, les fran- disposició dels franquiciats de 2.033 treballadors,
2
quícies poden disposar d’una gamma de producte xifra que suposa un 22,5% més que en 2018.
adaptada a les seues necessitats i la possibilitat de
distribuir també els productes de la marca Consum. Amb les franquícies Charter, Consum cobrix a més
A més, en Charter s’apliquen tots els descomptes el seu objectiu de donar un servici de qualitat a
i les promocions que s’inclouen en el programa municipis menuts i barris urbans que no disposen
de fidelitat Món Consum. L’obertura d’una fran- de població suficient per a la presència d’un gran
quícia Charter no suposa cap pagament inicial supermercat, però que també necessiten una ins-
o periòdic de royalties, cànons o tarifes d’accés, tal·lació a la seua mida per a fer les compres diàries.
perquè Consum només cobra pels productes que La Cooperativa complix d’esta manera la seua mis-
subministra amb una política de transparència en sió social: estar sempre prop del consumidor. Les
el preu de venda. franquícies afavorixen la creació d’un vincle de
col·laboració amb el comerç tradicional de cada
Consum va superar les seues previsions de ven- zona i servixen per a lluitar contra la despoblació.
des en les franquícies Charter per a 2019, fins Charter ha demostrat que és un negoci rendible,
als 320,8 milions d’euros, xifra que representa un fàcil de gestionar, generador d’autoocupació i ocu-
14,4% més que en 2018 i un 5,7% més respec- pació local, i tot un model en auge dins de la fran-
te de les vendes previstes. L’ensenya va sumar 28 quícia de distribució a Espanya.
(203-2)