Page 41 - Memoria 2019
P. 41
COOPERATIVA ÉS ACONSEGUIR EL BENEFICI COMÚ
ORIENTAR
LA INNOVACIÓ A
LES PERSONES
Dispositiu per a la gestió del torn
41
Les noves tecnologies estan transformant el sector fomentar una cultura organitzativa basada en la in-
de la distribució alimentària mitjançant la irrupció de novació i facilitar la incorporació de les noves tecno-
nous formats i canals. En este sentit, la innovació és logies per a augmentar l’eficiència dels processos i
un element imprescindible per a respondre a les ex- millorar l’experiència dels clients i treballadors. Entre
pectatives dels socis, tant clients com treballadors. altres funcions, l’OTD té el rol d’acostar la tecnolo- MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
La transformació digital ja és una realitat en Consum gia a les diferents àrees de negoci, identificar noves
i es veu reflectida en els 13,4 milions d’euros que la oportunitats, servir de suport en processos de selec-
Cooperativa ha invertit en 2019 en matèria d’I+D+i. ció de tecnologies i millorar la comunicació interna.
Els projectes que s’han posat en marxa en el marc de
l’OTD es treballen mitjançant metodologies de tre-
ESTEM EN PROCÉS DE ball àgils, podent implicar qualsevol fase de la cade-
TRANSFORMACIÓ DIGITAL na de valor, i sempre amb caràcter experiencial. En
concret, s’han posat en marxa 85 iniciatives digitals,
El procés de digitalització de Consum es va posar en emmarcades en 22 projectes, dels quals en 2019
marxa en 2016 amb la creació de l’Oficina de Trans- n’hi ha 18 en procés i 4 finalitzats. Els projectes més
formació Digital (OTD), que té per objectiu principal destacats de l’exercici han sigut:
Portal de comunicació interna “Gent Consum”. La finalització d’esta web i app corporativa ha suposat una gran fita dins de
l’organització. Esta ferramenta permet la digitalització de tots els documents d’interés per al treballador (nòmines, certificats,
contractes, etc.) i actua com a xarxa social interna, facilitant les relacions interpersonals més enllà del treball diari.
Gestió del torn. Este projecte té un doble objectiu: d’una banda, permetre al personal de comandament de la tenda una millor
gestió, ja que en tot moment pot controlar l’estat de les cues en els mostradors i sol·licitar personal de reforç; i, d’una altra, oferir
al client una millor experiència, ja que li permet planificar millor les compres. Este projecte es troba en fase d’expansió a la totalitat
de les tendes.
Firma digital en la gestió de personal. La firma digital comporta millores importants en l’eficiència de processos, com és l’estalvi
de temps o de paper, ja que permet gestionar tots els documents interns per mitjà de tauletes tàctils. El primer departament que
ha implantat esta nova funcionalitat ha sigut el de Personal, pel gran volum de documents que es generen en certs períodes de
l’any. L’any 2020 es preveu estendre-ho a altres departaments.
Tiquet electrònic. Durant el mes de setembre es va completar la fase de proves del futur tiquet electrònic. Amb esta nova funcio-
nalitat es permetrà l’enviament del tiquet directament al client perquè el reba en el correu en format digital, amb la qual cosa el
pagament és més còmode i, a més, suposa un estalvi de paper. En l’app Món Consum es podran consultar còmodament des del
mòbil tots els tiquets dels últims 90 dies, i es podran descarregar i compartir per correu electrònic o WhatsApp, fer busques per
articles o import, consultar les compres online, etc.
Etiquetes electròniques. S’han fet proves d’etiquetes electròniques en 5 tendes. Estes etiquetes permeten al personal consultar
l’estoc disponible, la caducitat o les comandes en línia per a agilitzar els processos interns. Per als clients també oferixen una
infinitat de possibilitats, ja que mitjançant la tecnologia NFC del mòbil es podran geolocalitzar productes dins de la tenda o con-
sultar informació sobre el seu origen o els al·lèrgens. A més, este nou sistema reduïx el consum de paper, evita errors en els preus
i millora la llegibilitat.