Page 42 - Memoria 2019
P. 42
02
TREBALLEM PER MILLORAR ELS PROCESSOS
A més dels projectes emmarcats dins del procés de transformació digital, la Cooperativa treballa contínuament
en nous projectes d’innovació amb l’objectiu de millorar els processos interns. Entre els projectes més desta-
cats iniciats l’exercici passat hi ha:
Sistema de votació digital per a les juntes de socis treballadors. L’objectiu principal és evolucionar el sistema de votació actual,
que es fa mitjançant paperetes i escàners de recompte, per a passar a un sistema de votació totalment digital, confidencial i en
temps real amb de l’app Gent Consum.
42 Certificació del Sistema de Gestió de Seguretat de la Informació (SGSI). El sistema de seguretat informàtic de Consum ha sigut
certificat en 2019 per AENOR d’acord amb la norma ISO 27001, una norma internacional que avalua els requisits per a establir
un sistema de seguretat de la informació adequat. Esta certificació valida l’elevat nivell en matèria de ciberseguretat de l’organit-
MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019 FOMENTEM LA INNOVACIÓ ENTRE ELS TREBALLADORS
zació, que garantix així la confidencialitat, la disponibilitat i la integritat de la informació que es maneja, i la gestió correcta dels
riscos que puga haver-hi.
Consum disposa d’un programa de Millora Contínua
en les plataformes d’alimentació i no alimentació.
implantat en les tendes que permet als treballadors
El mètode Lean, originari del Japó, és una forma
fer propostes i participar en el procés d’innovació. va posar en marxa el nou sistema de gestió Lean
Totes les idees són analitzades pels equips de mi- de gestió que tracta d’eliminar processos que no
llora contínua, integrats per persones dels diferents aporten valor a l’experiència final dels clients, com
nivells organitzatius de tenda, que n’estudien la via- ara moviments ineficaços, sobreproducció o espe-
bilitat i les convertixen en projectes reals. Durant res. Així s’aconseguix reduir costos, terminis, riscos
2019 es van fer més de 7.500 propostes de millo- i satisfer al client. El sistema s’ha centrat especial-
ra per part dels treballadors, de les quals s’han im- ment en la millora dels indicadors QCDP (Qualitat,
plantat 424, amb una inversió agregada de més de Cost-Productivitat, Entregues a temps i Participació
750.000 euros. Les mesures s’agrupen en els punts de les Persones). Al mateix temps, este nou model
següents: les orientades a les persones, que s’enfo- millora la comunicació d’avall cap amunt i fomenta
quen a la millora de les condicions i la seguretat dels el treball en equip mitjançant un sistema organitzat
treballadors; i les orientades als clients, que aporten de reunions, l’anomenada Organització Humana de
valor a l’experiència de compra. Entre les mesures de Processos (OHP). El sistema s’ha implementat en al-
2019 destaca la implantació dels PINUC en tenda, gunes àrees, i s’anirà estenent progressivament a la
uns xicotets ordinadors que facilitaran l’enviament resta al llarg del pròxim any.
d’informació interna i la preparació de les reunions
de gestió, i una nova mesura que permet al client D’altra banda, en 2016 també es va començar a im-
triar cada mes un dels productes Cheque Crece mi- partir formació als equips en matèria de gestió de
tjançant l’app. projectes de manera progressiva dins de l’organitza-
ció. En 2019 s’han format ja prop de 400 persones
El sistema de millora contínua també es troba im- de tots els departaments. A més, Consum està des-
plantat en les plataformes logístiques, on enguany envolupant el seu propi sistema de gestió de pro-
s’han fet 1.356 propostes amb una inversió de jectes, que permetrà coordinar millor futurs projectes
67.000 euros. Com a novetat dins del programa, es transversals entre diferents àrees.