Page 42 - Memoria 2019
P. 42

02



















               TREBALLEM PER MILLORAR ELS PROCESSOS

               A més dels projectes emmarcats dins del procés de transformació digital, la Cooperativa treballa contínuament
               en nous projectes d’innovació amb l’objectiu de millorar els processos interns. Entre els projectes més desta-
               cats iniciats l’exercici passat hi ha:


               Sistema de votació digital per a les juntes de socis treballadors. L’objectiu principal és evolucionar el sistema de votació actual,
               que es fa mitjançant paperetes i escàners de recompte, per a passar a un sistema de votació totalment digital, confidencial i en
               temps real amb de l’app Gent Consum.

    42         Certificació del Sistema de Gestió de Seguretat de la Informació (SGSI). El sistema de seguretat informàtic de Consum ha sigut
               certificat en 2019 per AENOR d’acord amb la norma ISO 27001, una norma internacional que avalua els requisits per a establir
               un sistema de seguretat de la informació adequat. Esta certificació valida l’elevat nivell en matèria de ciberseguretat de l’organit-
     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019  FOMENTEM LA INNOVACIÓ ENTRE ELS TREBALLADORS
               zació, que garantix així la confidencialitat, la disponibilitat i la integritat de la informació que es maneja, i la gestió correcta dels
               riscos que puga haver-hi.







               Consum disposa d’un programa de Millora Contínua
                                                               en les plataformes d’alimentació i no alimentació.
               implantat en les tendes que permet als treballadors
                                                               El  mètode  Lean,  originari  del  Japó,  és  una  forma
               fer propostes i participar en el procés d’innovació.   va posar en marxa el nou sistema de gestió Lean
               Totes les idees són analitzades pels equips de mi-  de gestió que tracta d’eliminar processos que no
               llora contínua, integrats per persones dels diferents   aporten valor a l’experiència final dels clients, com
               nivells organitzatius de tenda, que n’estudien la via-  ara  moviments  ineficaços,  sobreproducció  o  espe-
               bilitat i  les convertixen  en projectes reals. Durant   res. Així s’aconseguix reduir costos, terminis, riscos
               2019 es van fer més de 7.500 propostes de millo-  i satisfer al client. El sistema s’ha centrat especial-
               ra per part dels treballadors, de les quals s’han im-  ment en la millora dels indicadors QCDP (Qualitat,
               plantat 424, amb una inversió agregada de més de   Cost-Productivitat, Entregues a temps i Participació
               750.000 euros. Les mesures s’agrupen en els punts   de les Persones).  Al mateix temps, este nou model
               següents: les orientades a les persones, que s’enfo-  millora la comunicació d’avall cap amunt i fomenta
               quen a la millora de les condicions i la seguretat dels   el treball en equip mitjançant un sistema organitzat
               treballadors; i les orientades als clients, que aporten   de reunions, l’anomenada Organització Humana de
               valor a l’experiència de compra. Entre les mesures de   Processos (OHP). El sistema s’ha implementat en al-
               2019 destaca la implantació dels PINUC en tenda,   gunes àrees, i s’anirà estenent progressivament a la
               uns xicotets ordinadors que facilitaran l’enviament   resta al llarg del pròxim any.
               d’informació interna i la preparació de les reunions
               de gestió, i una nova mesura que permet al client   D’altra banda, en 2016 també es va començar a im-
               triar cada mes un dels productes Cheque Crece mi-  partir formació als equips en matèria de gestió de
               tjançant l’app.                                 projectes de manera progressiva dins de l’organitza-
                                                               ció. En 2019 s’han format ja prop de 400 persones
               El sistema de millora contínua també es troba im-  de tots els departaments. A més, Consum està des-
               plantat en les plataformes logístiques, on enguany   envolupant el seu propi sistema de gestió de pro-
               s’han  fet  1.356  propostes  amb  una  inversió de   jectes, que permetrà coordinar millor futurs projectes
               67.000 euros. Com a novetat dins del programa, es   transversals entre diferents àrees.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47