Page 56 - Memoria 2019
P. 56

03




















               Els treballadors de Consum poden continuar bene-  de l’1 de gener de 2020. Fa més d’una dècada, des
               ficiant-se de 2 setmanes més de paternitat del que   de 2009, que Consum dona dos setmanes més de
               marca la llei, i arribar a les 14 setmanes de permís   permís de paternitat retribuït del que establix la llei.
               retribuït. Esta mesura de conciliació permet ampliar   Els últims 5 anys, 773 pares s’han beneficiat d’esta
               en 2 setmanes el permís per naixement, adopció o   mesura. Durant 2019, 187 pares van disfrutar del
               acolliment, fixat pel Govern en 12 setmanes a partir   permís de paternitat i 402 mares, del de maternitat.





               TREBALLADORS QUE HAN TINGUT UN PERMÍS DE MATERNITAT
    56
               O PATERNITAT                                         Home          Dona          TOTAL
     MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019  TAXA DE RETORN I RETENCIÓ DESPRÉS D’UN PERMÍS DE MATERNITAT

                                                                                   402
                                                                                                 589
                Treballadors amb permís de maternitat o paternitat
                                                                    187



               O PATERNITAT PER SEXE

                                                                    Home          Dona          TOTAL
                Treballadors que han tornat a Consum després de la baixa   122      253           375
                de maternitat o paternitat

                Taxa de tornada al treball                          94,6%         79,3%         83,7%
                Treballadors que, després de 12 mesos de l’acabament del   152      352           504
                permís de maternitat o paternitat, continuen en Consum

                Taxa de retenció                                    92,7%         88,4%         89,7%




               El certificat efr, que promou per la Fundació Más-
               familia i i té l’aval del Ministeri d’Igualtat, reconeix
               la bona labor de les empreses en matèria de conci-
               liació i igualtat. Després de 12 anys sent Empresa
               Familiarment Responsable, Consum és l’única em-
               presa certificada del seu sector amb el segell efr, i
               a més enguany ha obtingut per primera vegada la
               qualificació d’Excel·lència.
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61