01
Consum ha tancat l’exercici 2019 amb unes vendes de 2.935 milions d’euros, un 7,4% més que l’any anterior. El resultat s’ha incrementat un 4,7% fins a arribar als 54,6 milions d’euros. El volum de resultats distribuït entre els socis treballadors ha ascendit a un total de 27,9 milions d’euros.


Estar més a prop: supermercats i franquícies
02
La Cooperativa ha invertit 135,7 milions d’euros en l’ampliació i adequació de la xarxa de tendes. S’han obert 41 nous punts de venda, 13 propis de l’ensenya Consum i 28 de franquiciats Charter, amb un total de 755 supermercats en tot l’arc mediterrani.
Logística
ecoeficient
03
Consum ha continuat desenvolupant els projectes de Transport en Origen (TEO) i Nodrissa amb l’objectiu d’optimitzar processos logístics del transport i generant un estalvi de 7,8 milions d’euros. Des d’agost de 2019, Consum ha posat en circulació un megacamió que aprovisiona diàriament la Plataforma de Les Torres de Cotillas. Este tipus de camió, amb una longitud màxima de 25 metres i una MMA (massa màxima autoritzada) de 60 tones, té capacitat per a transportar un total de 51 palets, en lloc dels 33 palets d’un camió estàndard. L’ús d’este nou tipus de vehicle s’emmarca també dins de l’objectiu de la Cooperativa de treballar amb vehicles més respectuosos amb el medi ambient per a minimitzar l’impacte de la seua petjada de carboni, ja que, genera un 37% menys d’emissions respecte al convencional.


Bones pràctiques en la cadena agroalimentària
04
Consum ocupa el 1r lloc del rànquing comercial de les 22 empreses de distribució valorades pels fabricants, elaborat en 2019 per una entitat independent. El 2019 s’ha aconseguit reduir en un dia el termini de pagament, situat en 42 dies. El 99,2% de les compres que efectua Consum es fa a proveïdors nacionals.
Orientar la innovació cap a les persones
05
Consum continua amb el procés de transformació digital orientat a les persones, que va començar en 2016. La inversió en innovació ha augmentat fins a arribar als 13,4 milions d’euros, amb projectes com el desenvolupament d’un nou CRM, la integració de la comunicació digital, la millora de l’experiència en el punt de venda, la millora de l’experiència del soci-client, la digitalització del producte i uns altres de més específics, com la gestió del torn, la implantació de rutes de transport o la incorporació del pagament amb targeta Consum en la tenda online, etc.


01
Distribuir beneficis
Consum ha tancat l’exercici 2018 amb unes vendes de 2.731,6 milions d’euros, un 8,5% més que l’any anterior. El resultat s’ha incrementat un 1% fins a arribar als 52,2 milions d’euros. El volum de resultats distribuït entre els socis treballadors ha ascendit a un total de 28,4 milions d’euros.
02
Estar més a prop: supermercats i franquícies
La Cooperativa ha invertit 149,3 milions d’euros en l’ampliació i adequació de la xarxa de tendes. S’han obert 40 nous punts de venda, 14 propis de l’ensenya Consum i 26 de franquiciats Charter, amb un total de 730 supermercats en tot l’arc mediterrani.
03
Logística ecoeficient
Consum ha seguit desenvolupant els projectes de Transport en Origen (TEO) i Nodriza amb l’objectiu d’optimitzar processos logístics del transport i generar així un estalvi de 7,8 milions d’euros. Amb l’objectiu de fer més sostenible la flota de distribució, s’han renovat 142 vehicles amb motors Euro6 i s’han incorporat 11 camions propulsats amb gas natural liquat, fins a arribar a un total de 251 vehicles ecoeficients.
04
Bones pràctiques en la cadena agroalimentària
Consum ocupa el 1r lloc del rànquing comercial de les 22 empreses de distribució valorades pels fabricants, elaborat en 2018 per una entitat independent. El 2018 s’ha aconseguit reduir en un dia el termini de pagament, situat en 42 dies. El 99,5% de les compres que efectua Consum es fa a proveïdors nacionals.
05
Orientar la innovació cap a les persones
Consum continua amb el procés de transformació digital orientat a les persones, que va començar en 2016. La inversió en innovació ha augmentat un 52% fins a arribar als 15,1 milions d’euros, amb projectes com el desenvolupament d’un nou CRM, la integració de la comunicació digital, la millora de l’experiència en el punt de venda, la millora de l’experiència del soci-client, la digitalització del producte i uns altres de més específics, com la gestió del torn, la implantació de rutes de transport o la incorporació del pagament amb targeta Consum en la tenda online, etc.