Page 121 - Memoria 2021
P. 121
20
Memòria de 21
sostenibilitad
Contingut números de pàgina o urL omissió V.ext.
404 forMació i educació 2016
taula 9. Mitjana d’hores de formació per categoria laboral i sexe : 60
HoMe dona total
personal de 33,66 41,16 37,68
comandament
404-1 mitjana d’hores de formació a
l’any per empleat tècnics 25,12 23,49 24,28
personal operatiu 35,48 39,88 38,79
total 34,55 39,51 38,16
404-2 programes per a millorar les Consum no disposa de programes d’ajuda a la transició per jubilació o acomiadament
aptituds dels empleats i programes més enllà del que disposa la normativa. 60
d’ajuda a la transició
taula 10. Percentatge de treballadors l’acompliment dels quals s’ha avaluat per
categoria laboral i sexe: 60
HoMe dona total
personal de
404-3 percentatge d’empleats que comandament 74,53% 77,88% 16.276
reben avaluacions periòdiques de
l’acompliment i el desenvolupament personal tècnic 65,67% 59,54% 212
professional
personal operatiu 88,30% 88,07% 212
total 85,00% 86,22% 18.212
seguretat i salut laboral 119
103 enfocaMent de gestió 2016
103-1 explicació del tema material i la 109
seua Cobertura
103-2 L’enfocament de gestió i els seus 60
components
103-3 avaluació de l’enfocament de 60
gestió
403 salut i seguretat en el treball 2018
El sistema de gestió està basat en la Norma UNE 81900, UNE 81901 i UNE 81902, així
com en el compliment de la Llei 31/1995 de prevenció de riscos laborals, la Llei 54/2003
403-1 sistema de gestió de la salut i de reforma del marc normatiu de prevenció de riscos laborals, el RD 171/2004 de
seguretat en el treball
coordinació d’activitats empresarials, el RD 604/2006 i el Reglament 39/1997 de servicis
de prevenció. 60
403-2 Identificació de perills, avaluació L’avaluació de riscos la fa el Servici de Prevenció en funció de l’activació de determinats
de riscos i investigació d'incidents esdeveniments (identificació de perills, a conseqüència d’un accident o malaltia
professional, etc.) o a partir de la programació definida. Per a cada perill identificat
s’estima un nivell de risc segons la severitat del mal i la probabilitat que ocórrega. En
funció de la prioritat atorgada, es determinen les correccions i els controls oportuns amb
les persones responsables. La identificació de perills laborals per part de treballadors es
fa mitjançant una aplicació interna en què els responsables de centre poden notificar els
riscos que hagen detectat. La persona que notifica el perill inicialment és l’encarregada
de valorar l’efectivitat de les mesures aplicades. No hi ha un procés específic per a
treballadors que vulguen retirar-se de situacions laborals perilloses. S’actua segons el
que es disposa en l’Estatut dels Treballadors. El responsable de centre i el coordinador
de Prevenció fan una investigació de l’incident identificat, segons el Procediment
Organitzatiu Preventiu d’Investigació d’Accidents. Els tècnics de prevenció contrasten
la informació i en funció del tipus incident se sol·liciten imatges, es fan inspeccions in
situ, etc.
403-3 servicis de salut en el treball 60
403-4 participació dels treballadors, El Comité de Seguretat i Salut es reunix amb periodicitat trimestral i, excepcionalment,
consultes i comunicació sobre salut i quan la situació ho requerisca. 60
seguretat en el treball