Page 81 - Memoria 2021
P. 81
20
Memòria de 21
Sostenibilitat
CerTifiCaTs De sosTenibiliTaT Dins de la marca Consum, cada vegada modificat la fórmula de 21 referències de
més productes compten amb certificats marca Consum, incorporant-hi nous in-
En 2021 s’ha continuat ampliant la gam- en matèria de sostenibilitat, que apor- gredients amb els millors valors nutricio- 79
ma de productes ecològics en totes les ten un valor afegit als consumidors i a nals. També s’estan incorporant progres-
seccions, tant de frescos com d’alimenta- l’entorn: sivament noves referències sense gluten
ció i no alimentació, fins a aconseguir un o lactosa en el lineal, que eliminen estos
assortiment total de 330 referències, que • Cel·luloses (FSC, PEFC, etc.): 252 al·lèrgens en el producte per al consum
també inclouen les 66 de la marca pròpia per part de persones amb necessitats
Consum ECO, en les quals s’ha revisat • Agricultura (UTZ, Rainforest, etc.): 24 nutricionals específiques; en concret,
l’envàs per a fer-lo més sostenible. • Pesca (MSC): 7 229 sense gluten i 253 sense lactosa.
• Ecolabel: 8
D’altra banda, s’ha continuat avançant en • Benestar animal (Welfare, Interporc, D’altra banda, tots els productes Con-
matèria de benestar animal i el 100% de Provacuno i Ternera Gallega): 108 sum informen en l’etiquetatge sobre els
la carn fresca que es ven en mostradors valors nutricionals, així com dels possi-
i safates té este certificat, que inclou els bles al·lèrgens del producte, per a poder
segells Welfare, Interporc, Provacuno i reforMulaCió saluDable previndre intoleràncies alimentàries. A
Ternera Gallega. En relació amb els ous més, la Cooperativa afig en l’envàs de
de gallines lliures de gàbia, la Cooperativa La salut i la sostenibilitat es consoliden 400 productes de marca pròpia informa-
disposa d’ous de corral i ecològics (codis 0 i com una demanda per als consumidors, ció addicional que exigix la normativa en
1) en tots els supermercats, que represen- cada vegada més conscients de l’apor- relació amb l’origen del producte, segells
ten el 54% de les referències de la secció. tació nutricional o de l’impacte dels pro- “sense” que es reconeixen fàcilment per
Consum continua treballant amb els seus ductes. Per això, la Cooperativa ha conti- a identificar al·lèrgens en 706 productes,
proveïdors per a assolir el compromís de nuat amb la reformulació saludable dels instruccions d’ús segur del producte en
vendre únicament ous de gallines lliures a productes de la marca pròpia, en el marc 551, informació sobre certificats de sos-
partir de 2025. Dins de la marca Consum, de l’Estratègia NAOS (Estratègia per a tenibilitat en 399 productes i informació
cada vegada més productes compten amb la Nutrició, Activitat Física i Prevenció sobre com s’han de reciclar en 2.216
certificats en matèria de sostenibilitat, que de l’Obesitat) de l’Agència Espanyola referències. El 100% dels productes de
aporten un valor afegit als consumidors i de Seguretat Alimentària i Nutrició (AE- marca pròpia reben controls de qualitat
a l’entorn: SAN ), amb l’objectiu de promoure una en l’etiquetatge.
alimentació més saludable. En 2021 s’ha